بازدید 7195
۱

شرایط درخواست تغییر رشته و گرایش کارشناسی

کد خبر: ۸۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 14 January 2019

برای تغییر رشته و گرایش بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی لازم است، رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه محل تحصیل موجود باشد.

به گزارش آنا، درخواست تغییر رشته یا گرایش دانشجوی کارشناسی از یک رشته-گرایش به یک رشته-گرایش دیگر در همان دانشگاه محل تحصیل با دارا بودن شرایط لازم، امکان پذیر است.

برای تغییر رشته-گرایش بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی لازم است، رشته-گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه محل تحصیل موجود و همچنین کد رشته-گرایش مورد تقاضا درکارنامه محرمانه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور (به عبارت دیگر کمتر نبودن نمره‌های اکتسابی دانشجو در آزمون‌ سراسری گروه آموزشی مربوطه از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته-گرایش در دانشگاه و در همان سال پذیرش) وجود داشته باشد.

بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی، موافقت شوراهای دانشکده‌های مبداء و مقصد و تأیید شورای‌آموزشی دانشگاه و محیا بودن شرایط ادامه تحصیل دانشجو در رشته-گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده لازم است.

بر‌ این اساس دو تبصره برای ماده ۲۹ منشور حقوقی دانشجو بیان شده است که در تبصره ۱ آمده است: دانشجو فقط در‌ هر دوره تحصیلی برای یک‌بار می‌تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته-گرایش دهد و همچنن براساس تبصره ۲ تغییر رشته از دوره‌شبانه به‌روزانه و از شیوه‌ آموزشی غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است ولی برعکس این موارد مجاز است.

دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن برخی از شرایط، فقط برای یک‌بار در طول دوره تحصیل می‌توانند از یک رشته با گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در گروه آزمایشی دیگر و در همان مؤسسه، تغيير رشته یا گرایش دهند. تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
من در كشور سوئد زندگي ميكنم و ميخواستم بپرسم آيا براي افراد خارج از كشور هم امكان تحصيل در دانشگاه شما هست ؟
من فوق ديپلم حسابداري دارم و دانشجو كارشناسي حسابداري بودم كه ٣٨ واحدم مونده و ادامه ندادم الان ميخوام تطبيق واحد بدم و همون رو ادامه بدم آيا امكان پذير هست . ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل