بازدید 8664
ابو مهدی المهندس:

ادعای خروج آمریکا از سوریه یک حُقه قدیمی است

کد خبر: ۸۶۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 07 January 2019

نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق گفت که نظامیان آمریکایی همانگونه که قبلا از عراق بیرون رانده شده‌اند، بعدا نیز از این کشور بیرون رانده خواهند شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ابو مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی در گفت‌وگو با شبکه المسیره یمن اعلام کرد، اگر مذاکره جواب ندهد، نیروهای ایالات متحده آمریکا {که اخیرا از سوریه وارد شمال عراق شده‌اند} همانطوری که قبلا از این کشور مجبور به خروج شده بودند، بعدا نیز خارج خواهند شد.

المهندس با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به عراق گفت که خودِ ترامپ اعلام کرد که واشنگتن هفت تریلیون دلار در عراق هزینه کرده، اما نتوانست با خیالت راحت و به طور امن به این کشور سفر کند.

وی افزود: نمی‌توان به حضور آمریکا در منطقه اعتماد کرد و برادران کُرد ما در سوریه نیز آن را ملاحظه کردند.

ابو مهدی المهندس گفت که ادعای آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و انتقال نیروهای آن به عراق یک حقه قدیمی است.

نایب رئیس الحشد الشعبی تاکید کرد که آینده از آن ملت‌های مقاوم است و آینده آمریکا در منطقه ما به آینده ملت‌هایی بستگی دارد که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

المهندس تصریح کرد، سازمان «سیا» و دستگا‌ه‌های امنیتی و نظامی آمریکا سعی دارند بازی را در منطقه ما مدیریت می‌کنند و باید مراقب این مساله بود.

فرآیند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به منطقه کردستان عراق در راستای اجرای تصمیم غیرمنتظره دونالد ترامپ درباره خروج از سوریه آغاز شده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند، عملیات خروج ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی احتمالا طی ۳۰ روز انجام می‌شود، اما «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرده است که روند خروج احتمالا کندتر و آرام‌تر خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر