بازدید 10989

بازهم درازهی گرفتار شد؛ این بار با «ادبیات»!

نماینده سراوان که طی هفته‌های اخیر خواسته یا ناخواسته خود را در معرض دو جنجال دیده و با صدور دو بیانیه، سعی کرده سو گیری افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهد، ظاهرا ناگزیر از انتشار بیانیه سوم است!
کد خبر: ۸۶۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 31 December 2018
نماینده سراوان که طی هفته‌های اخیر خواسته یا ناخواسته خود را در معرض دو جنجال دیده و با صدور دو بیانیه، سعی کرده سو گیری افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهد، ظاهرا ناگزیر از انتشار بیانیه سوم است!

به گزارش «تابناک»، محمدباسط درازهی که با انتشار فیلم درگیری لفظی اش با کارمند گمرک و پیرو آن، انتشار یک بیانیه آتشین، به اوج شهرت رسید و سبب ساز کنکاش برخی کاربران فضای مجازی در سوابق تحصیلی‌اش گردید تا به سرقت علمی متهم شده و مجبور به انتشار بیانیه دیگری شود، طی ساعات اخیر بار دیگر به ترند شبکه‌های اجتماعی در کشورمان تبدیل شد.

اتفاقی که این بار نه در گمرک یا گذشته وی در دانشگاه، که در بطن مجلس شورای اسلامی به وقوع پیوسته است؛ در قوه مقننه که وی یکی از اعضای آن به شمار می‌آید و از قضا، عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش آن است، که از جمله کمیسیون‌های تخصصی مجلس است و از جمله وظایف آن، نظارت بر امور مراکز آموزش عالی کشورمان است.

عضویتی که بر اساس آن، عجیب نیست از وی در خصوص اتهام تقلب علمی سوال پرسیده شود، چه این تقلب در خصوص وی مطرح شده باشد و چه در خصوص هر استاد دانشگاه یا دانشجویی که متهم به تقلب علمی شده‌اند و بر اساس «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی»، مستوجب مجازات شناخته شده‌اند.

سوالی که وقتی از وی پرسیده شد، واکنش عجیب وی را به همراه داشت. اتفاقی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی رقم خورده و بر اساس فایل صوتی منتشر شده توسط خبرنگاری که در خصوص اتهام تقلب علمی از وی سوال پرسیده، توهین این نماینده مجلس را به دنبال داشته است. نماینده‌ای که تاکید دارد استاد دانشگاه است و پیشتر تاکید کرده که در صورت رفتن از مجلس، به دانشگاه بازخواهد گشت.

نماینده سراوان در پاسخ به این سوال که چه توضیحی در خصوص ماجرای مقاله علمی دارد، ابتدا تاکید می‌کند که ابهامات را در سایت شخصی اش پاسخ گفته و وقتی خبرنگار تاکید می‌کند که همه ابهامات پاسخ داده نشده، درازهی می‌گوید: «به تو ربطی نداره، صحبت نکن، برو جمع کن!»

اظهارنظری عجیب و شوک آور که پیرو آن خبرنگار می‌گوید «ظاهرا شما ادبیات‌تان را بعد از قضیه گمرک درست نکردید!» که پاسخ این نماینده، این گونه است: «اون به شما ربطی نداره که ادبیاتم را درست کردم یا نه!»

مکالمه‌ای که بی شباهت به جر و بحث‌های گاه زننده در کوچه و خیابان نیست، اما در ادامه بهتر می‌شود تا خبرنگار اشاره کند که موضوع مورد سوال، بحث مطرح در جامعه است و ضرورت دارد این نماینده که عضو شورای عالی جذب و پژوهش دانشجو هم هست، در خصوص آن توضیح دهد که درازهی در پاسخ می‌گوید: «من رشته‌ام ادبیات است و مقاله در خصوص رباتیک بوده و...»

سخنانی که البته یک تصحیح کوچک نیاز دارد؛ اینکه رشته تحصیلی این نماینده و تخصصی که با آن به تدریس در دانشگاه آزاد سراوان مشغول است (یا پیش از نمایندگی، به تدریس در آن مشغول بوده و موقتا متوقف شده)، نه «ادبیات»، که «ادبیات انگلیسی» است. رشته‌ای در زیرمجموعه گروه علوم انسانی که به هر حال در شاخه ادبیات می‌گنجد.

ادبیاتی که در باور بسیاری از افراد جامعه، تخصص در آن، می‌بایست نمود عینی و بیرونی رعایت بیشتر ادب هم باشد. گزاره‌ای که به نوعی درباره اساتید دانشگاه هم صادق است، تا جایی که چه بپذیریم و چه در صدد رد آن برآییم، شنیدن ادبیات تند از اساتید دانشگاه، مذموم‌تر جلوه می‌کند. اتفاقی که حالا درازهی مرتکب آن شده و بعید نیست برای تصحیح این بارو تزریق شده به عموم، مجبور به انتشار بیانیه سومی شود!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
برایش درد سر درست نکنید منظورش ادبیات انگلیسی بوده و مقاله اش نیز ترجمه بوده به جای این بدبخت خون دانشجویان را پیگیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
بد بخت؟؟؟ بدبخت ماییم که اینا نماینده های کشورمونن
رفتار این نماینده نه در شان مردم ایران و نه دانشگاه و نه مجلس است.
پیگیر نماینده های بیجار و ماهشهر هم باشین
من جای نماینده بودم جمع میکردم میرفتم شهرستانم!
به نظرم ایشان که متخصص ادبیات انگلیسی هستند به منظور رفع شبهات، بیانیه سومشان را به زبان انگلیسی و بدون استفاده از مترجم گوگل ارائه دهند.
ایشون در دانشگاهی در هند به مدت 8 سال تحصیل کردند و لیسانس در شاخه هنر دارند، لااقل اینطور گفته میشه و من اینطور شنیدم، شما با توجه به اینکه سایت خبری هستید اون دانشگاه به راحتی پاسخ استعلام شما را خواهد داد لطفا استعلام کنید و اطلاع رسانی بفرمایید.
اگر سایرین افشا شوند این بنده خدا قهرمان ملی می شود
به خاطر خون شهدا و بدن تکه تکه شده مان این نماینده بداخلاق و دون شان جمهوری اسلامی را از نمایندگی خلع نمایید .
راستی گفتین مقاله در رابطه با پرواز رباته این چه ربطی به ادبیات داره؟ اینا چه ربطی به هم دارن.
بهتربود میگفتید مجبور به انتشار .... سومی شود!

باورکنید تابحال فکر نمیکردم چنین مجلسی داشته باشیم.!!!
لطفا نمایندگان محترم در مجلس فکری کنند که ایشان به دانشگاه بازنگردند.
به خدا قسم که نه فقط این جناب درازهی بلکه تعداد قابل توجهی از همکاران ایشان در مجلس بهیچ عنوان شأن و منزلت تصدی جایگاه نمایندگی مردم را ندارند.
نماینده مجلس اشتباه کرده و باید از مردم عذرخواهی می کرد نه اینکه دوباره مسائل قومیتی را وسط می کشید باید به شدت با این نماینده برخورد شود
اگه مجلسی‌ها به فکر آبروی خودشون هستند، بهتره زودتر این نماینده رو بازخواست کنن.
هردم از این باغ بری میرسد....................
باید اینو از مجلس بندازنش بیرون...
ادب مرد به ز دولت اوست... ادب مرد به ز ثروت اوست.. ادب مرد به ز علم اوست.. ادب مرد به ز پست اجرایی اوست... ادب مرد کلا از همه چیز بهتر است... چرا که بی ادب محروم بود از لطف رب
ادب مرد به ز دولت اوست
20 مرتبه بنویسه
من جای ایشان بودم . بعد از برکنار کردن وزیر و رییس گمرک و کارمند خاطی! و اون فردی که ایشان را به بیرون پرت کرد و این اون نماینده ای که از او فیلم گرفت وتوکلی که خواستار مجازات ایشان شد و این خبرنگار که با من صحبت کرد. استعفا می دادم و به دانشگاه برمی گشتم!!!!!
دوست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل