بازدید 24889
به رغم مخالفت نیرو‌های مسلح؛

بازگشت محتمل طرح فروش خدمت سربازی به لایحه بودجه

بدین ترتیب به نظر می‌رسید، سال ۹۶ آخرین مرحله از اجرای طرح جریمه ریالی سربازی باشد، اما بناگاه ورق برگشت و پیگیری‌های مجلس منجر به کسب رضایت ستاد کل نیرو‌های مسلح شد تا سال ۹۷ نیز طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی اجرا شود. اتفاقی که احتمال تکرار آن در روزها و هفته های پیش رو کم نیست، به ویژه اگر بدانیم پیشنهاد تکرار این طرح از کجا نشأت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ 29 December 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به رغم آنکه از آغاز سال جاری عنوان شده بود که امسال آخرین سال اجرای طرح فروش خدمت سربازی به مشمولان غائب است و این مهم در لایحه بودجه سال آتی نیز لحاظ شده، شواهد حکایت از محتمل بودن بازگشت این طرح به لایحه بودجه دارد.

به گزارش «تابناک»، نخستین بار سال ۱۳۹۴ بود که شرایطی در لایحه بودجه پیش‌بینی شد که بر اساس آن، آن دسته از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند، بتوانند با پرداخت جریمه‌های معینی، سربازی خود را خریداری کرده و معاف شوند. شرایطی که با تصویب در لایحه بودجه آن سال، جامه عمل پوشید و تا به امسال ادامه داشته است.

امکانی ویژه که به زعم برخی به هیچ عنوان عادلانه نبود، به ویژه از این روی که بر اساس آن، تنها سرباز فراری‌ها امکان خرید خدمت سربازی شان را داشتند، نه آن‌هایی که از قانون سرپیچی نکرده بودند؛ امکانی که حتی افرادی که زمان کمتری بود از اعزام به خدمت سربازی شانه خالی کرده بودند هم مشمول مزایایش نمی‌شدند و تنها در اختیار افرادی قرار می‌گرفت که سال‌های طولانی است از خدمت وظیفه عمومی گریخته‌اند و ید طولایی در قانون شکنی دارند!

البته این انتقادات هیچ تأثیری در اجرای طرح یاد شده نداشت تا اینکه سال گذشته خبر رسید که قرار نیست این طرح ویژه در لایحه بودجه سالانه برای سال ۹۷ گنجانده شود و دلیل این امر نیز، مخالفت ستاد کل نیرو‌های با تداوم این طرح عنوان می‌شد. مخالفتی که سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح دلایل آن را این گونه تشریح کرد: «اجرای طرح جریمه ریالی مشمولان غایب برای تحقق دو هدف بود: یکی اینکه افرادی که بیش از هشت سال غیبت کرده‌اند و تکلیف قانونی خود را انجام نداده‌اند بتوانند با توجه به شرایط سنی که ممکن است برای برخی از آنان ایجاد شده یا موارد دیگر جریمه این هشت سال غیبت را پرداخته و از انجام خدمت سربازی معاف شوند و هدف دوم نیز برای دیگر مشمولان غایب بود که بتوانند هر چه زودتر تکلیف سربازی خود را روشن کرده و به سربازی اعزام شوند.»

بدین ترتیب به نظر می‌رسید که سال ۹۶ آخرین مرحله از اجرای طرح جریمه ریالی سربازی باشد، اما به ناگاه ورق برگشت و پیگیری‌های مجلس منجر به کسب رضایت ستاد کل نیرو‌های مسلح شد تا سال ۹۷ نیز طرح جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی اجرا شود؛ موافقتی که سردار کمالی تأکید داشت، در سال ۹۸ تمدید نخواهد شد و حالا سردار مسعود مطهر، معاون حقوقی و امور مجلس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز بر آن تأکید دارد؛ تأکیدی که با توجه به قرار نگرفتن این طرح در لایحه بودجه سال ۹۸، به نظر کار را تمام شده نشان می‌دهد، به ویژه اگر بدانیم در این چند سال، روند مراجعه مشمولان غائب (بخوانید سرباز فراری ها) نزولی بوده و آن گونه که سردار کمالی گفته، از ۱۹۰ تن در سال نخست اجرای این طرح به حدود ۱۰۰ هزار تن در سال جاری (این رقم، پیش بینی سردار کمالی برای سال جاری است) رسیده است.

گزاره‌هایی که اگر بر مبنایشان، اجرای این طرح را پایان یافته بدانیم، اشتباه کرده‌ایم چراکه شواهد حکایت از نظر متفاوت نمایندگان مجلس در این خصوص و اتکای ایشان به یک استدلال مهم برای حفظ این طرح در زمره طرح‌های در دست اجرا برای سال آتی دارد.

آن گونه که کمال دهقانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی روز‌های اخیر به ایسنا گفته، احتمال بازگشت طرح خرید سربازی با درخواست نمایندگان به بودجه سال آتی وجود دارد، چون به زعم این نماینده و همکارانش، درآمد‌های نیرو‌های مسلح کاهش یافته و بعید نیست که مجلس به منظور جبران این مسأله، بار دیگر طرح فروش خدمت سربازی را در زمان بررسی لایحه بودجه، در این لایحه بگنجاند و تصویب کند.

موضوعی که هرچند معاون حقوقی و امور مجلس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیشگیری از وقوع آن، از مخالفت قطعی این ستاد با آن سخن به میان آورده و حتی طرح این دست موارد در قانون را منوط به کسب نظر فرماندهی معظم کل قوا دانسته، تجربه سال گذشته حکایت از آن دارد که احتمال تکرار آن بسیار است، ولو شمار سربازان مشمول و غائب کاهش یافته باشد.

اتفاقی که دهقانی روند آن را نیز به نوعی تشریح کرده و گفته: «نمایندگان مجلس در زمان بررسی بودجه در کمیسیون امنیت ملی از مسئولان ستاد کل دعوت می‌کنند و علت حذف طرح خرید سربازی را می‌پرسند که چرا یک باره طرحی که چند سال اجرا می‌شده است قطع کرده‌اند؟ اگر مشکل خاصی نباشد، با درخواست نمایندگان این پیشنهاد مجددا در بودجه مطرح می‌شود، اما اگر دلایل مسئولان ستاد کل قانع کننده باشد، دیگر چنین طرحی اجرایی نخواهد شد.»

روندی که بر اساس آن، احتمالا دلایل مسئولان ستاد کل فراتر از کاهش تقاضا برای خرید خدمت سربازی از طرف مشمولانی که هشت سال یا بیشتر غیبت داشته‌اند نخواهد بود که استدلال چندان محکمی به نظر نمی‌رسد، چون از یک سو نافی سهم این طرح در تأمین بخشی از بودجه نیرو‌های مسلح، آن هم در زمانی که درآمد‌های ایشان کاهش یافته نیست و از سوی دیگر، یک تغییر کوچک (مانند مشمول کردن مشمولانی که هفت یا شش سال غیبت کرده‌اند) می‌تواند شمار تقاضا‌ها و در نتیجه درآمد ناشی از فروش خدمت سربازی را بالا برده و افزون نماید!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۴
برداشتن این طرح در شرایط فعلی کار غلطی هستش چون عده ای زیادی افراد بالای سی سال و متاهل هنوز موفق به خرید نشدن که این افراد اصولا کارایی لازم را برای سربازی ندارند و احتمال بازگشتشون خیلی کمه و با ورداشتن این قانون هم این افراد بلاتکلیف میمونن و باعث آسیب اجتماعی میشه هم مشکلات بودجه ای نیروهای مسلح بیشتر میشه
لطفا برای همه بدون قید و شرط و با قیمت عادلانه به فروش بگذارید تا کمک مهمی به نیروهای نظامی کشور باشد و اگر عزیزی هم نتوانست بخرد با این پولی که جمع میشود میتواند حقوق در خور و شایسته و امکانات خوبی کسب کند و دوره خدمتش نیز کوتاه شود. و همینطور که فرمانده محترم سپاه فرمودند دیگر خطر جنگ و نظامی و امنیتی کشور را تهدید نمیکند. و من بعنوان یک جوان که واقعا نمیتوانم به سربازی بروم ولی در عرصه علمی مشغول خدمت به کشور هستم از مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهش میکنم این هدیه را قبل از فرارسیدن سال جدید به جوانان کشور بدهند تا دلگرمی و انگیزه ایجاد شود و یک مشکل بزرگ که سالیان سال است گریبانگیر همه هست حل شود و در شرایطی که همه مزدوران و معاندین بلندگو بدست گرفته اند مشت محکمی به دهانشان زده شود و بفهمند چقدر جوانان و مشکلات آنان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم است.
با تشکر و امید برای فروش به همه عزیزان.
لطفا انتشار دهید. (و در ضمن از همه میخواهم باز صحبتهایی پوسیده ایی مثل عدالت و ما که رفتیم و ... را بحث نکنند و اینقدر با کینه و خشم و نفرت و عُقده موضع نگیرند؛ عدالت این است هرکس میخواهد این دوره را بخرد و پولش خرج عزیزانی شود که نمیتوانند مثل سایر دنیا.)
احتمالا تعدادی از آقازاده ها سال 98 واجد شرایط خرید سربازی می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عزیزم آقازاده نیاز به این چیزها نداره، من و تو هستیم که از کار و زندگی و پیشرفت بخاطر سربازی مانده ایم؛ اینقدر خودتو رو به خواب خرگوشی نزن
سلام
هفت سال و نیمه مدرک کارشناسی ارشدمون تو دانشگاه داره خاک می خوره ، از بسیاری خدمات محروم شدیم ، حالا هم سی میلیون باید بدیم ، این همه جریمه و محرومیت کافی نیست؟؟!
طرح فروش سربازی به کسانی که 8 سال غیبت داشته اند از اول هم اشتباه بوده ، حداکثر بایستی برای یکی دو سال اجرا می شد ، نه اینکه به عنوان یک طرح مادام العمر محسوب شود و باعث شود که کسی دیگر تمایل به رفتن به سربازی را نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
چشم استاد و دانشمند و عالم و کارشناس محترم!!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
کاش میگفتی طرح سربازی اجباری کار اشتباهیه. معلومه جنابعالی هیچ درکی از مشکلات مردم نداری و نمیدونی کسی که نرفته سربازی به خاطر مشکلات زندگیشه و از طرفی حاضر بوده محرومیت های اجتماعی رو تحمل کنه. پس خواهشا شما که نمیتونی مردم و مشکلاتشون رو درک کنی اینجا نیا نظر یده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
تو نخر
چی شده خزانه خالی شده باز
قطع این برنامه برای افرادی که سال آینده مشمول آن می شدند خیلی مشکل ایجاد می کند و از مسیری که برای گار خود برگزیده اند دور می کند. با توجه به موضوعات طرح شده در بالااز جمع غایبان تنها درصد کمی از آن استفاده نموده اند این بدان معنی است که تعداد بسیار زیادی هستند که بدون نیاز به آن مشغول کار هستند و ترجیح می دهند هزینه نپردازند و حذف این برنامه به معنی رجوع آنها به خدمت سربازی نیست. پس حذف برنامه کمکی به افزایش تعداد مراجعین به خدمت ندارد و فقط برای کسانی که می خواهند قانونمند جریمه بپردازند مشکل زا است
خواهشا برگردونید طرح رو و نذارید زندگی ما نابود بشه
خدمت سربازی یکی از ده تا محدودیت و تبعیض علیه مرد ها در ایران و پایمال کنند حقوق و زندگی مرد ها و باعث عدم ادامه تحصیل برای اکثریت مرد ها شده
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
فقط محرومیت از ادامه تحصیل نیست. الان کسی که سربازی نرفته باشه نه میتونه جایی استخدام بشه نه میتونه بیمه بگیره نه میتونه پاسپورت بگیره نه میتونه وام ازدواج و مسکن و غیره بگیره و موارد زیاد دیگر.
خلاصه با افغانیهایی که به طور غیرقانونی در ایران زندگی میکنن هیچ فرقی نداره
بابا جمع كنيد اين ظلم رو. عمر و وقت جونها رو از بين ميبرين.
ان شالله که طرح جریمه سربازی در سال 98 هم باشد طرح خرید رو از 6 یا 7 سال غیبت به بالا اجرا کنید درآمد ستاد مسلح خیلی بالا میره خیلی از جوانان بلاتکلیف هستن ناامیدشون نکنید گره ای از مشکلات جوانان رو باز کردن خیلی ثواب داره کسی که نرفته سربازی به دلایل مختلف نتونسته بره حتما مشکلاتی داشته کاشکی جوانان رو دریابیم امید جوانان در این مملکت فقط خداست
طرح رو اجرا کنید خیلی از جوانان مشکلات روحی و روانی گرفتند از اینکه نه میتونن درسشونو ادامه بدن نه جایی کار کنن یا ازدواج کنن اگه 6 یا 7 سال به هر دلایل یا مشکلاتی نتونستن سربازی برن این طرح نجات بخش رو از جوانان نگیرید لااقل طرح جریمه سربازی رو از 6 یا 7 سال غیبت به بالا اجرا کنید درآمدش خیلی بالاتر میشه واسه ستاد نبروهای مسلح خواهشمندم دست یاری رو از جوانان نگیرید ممنون از تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
برادر من حالت خوبه؟! این قید و شروط اشتباه رو الان دوساله گذاشتن که اکثرا نتونستن بخرند و استقبال نشد و پولی هم عاید
نیروهای مسلح نشد؛ نباید هیچ قید و شروطی باشد بلکه همه بتوانند بخرند اعم از غایب و غیر غایب و فراری و... انشاالله که این بار با توکل بر خدای بزرگ و عقلانیت مسئولین اینطور خواهد بود
عدالت اجنماعی گزینه مفقوده شده است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
عدالت اجتماعی اینه که به کل قانون سربازی اجباری برچیده شود
برادر کسی که 8 سال فراری بوده بعد از چند سال اجرای طرح و نخریدن خدمت دیگر نه به خدمت می رود و نه پولی بابت خرید ان پرداخت می کند تا به سن 50 سالگی که سن خروج از دایره مشمولیت است برسد از طرف دیگر خرید خدمت فقط در سنین خاص و برای افراد خاص توجیه دارد و با پافشاری بر شرط 8 سال یا بدتر از ان عدم فروش خدمت نه تنها بسیاری از افراد به خدمت نمی روند بلکه نیروهای مسلح هم از عایدات طرح محروم می شوند که وجود 2 میلیون سرباز فراری خود گواه درستی این امر است.پس بهتر است از خر شیطان پیاده شوید و خرید خدمت یا رفتن خدمت را بدون قید و شرط به اختیار افراد بگزارید و با عایدات ان سرباز کادر استخدام کنید که اموزش دیده تر و کارامد تر است.
بله ولي واقعا كساني كه تحصيل نكردند در اين طرح تشويق شدند و متاسفانه افزايش قيمتها در شرايط كه وضع اقتصادي مرزم بد است كمكي به انها نمي كند اگر قادر به پرداخت ان نباسند
خیلی جالبه طرح خرید خدمت مشمولین غایب ، تو همه جای دنیا کسی که خلاف میکنه مجازات میشه تو ایران برعکسه کسی که خلاف نکرده وغیبت نکرده نمیتوانه سربازیشو بخره ولی به خلاف کارها جایزه میدهند
پاسخ ها
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عزیزم ماها که 7 سال هست غیبت داریم و محرومیت هاش رو تحمل کردیم مجازات نشدیم؟ بیمه و وام و خروج از کشور رو محروم بودیم.7 سال کافی نیست؟ زندانی هم کمتر از ما مجازات شده به خدا
طرف پول ندارد چه کند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
لطفا سوالهای فلسفی مطرح نکنید! خیلیها پول دارن سلامتی ندارن و خیلی ها پول ندارن اما سالم هستن و خیلی ها پدر و مادر ندارن و خیلی ها کارتن خوابن و خیلی ها بستنی طلا میخورن و... اینجوری باید بگردی پیدا کنی پرتقال فروش را! اونایی که پول ندارن میتونن برن خدمت با پولی که بقیه دادن حقوق بگیرن و امکانات و مزایا و دوره هم کوتاه بشه، اونی که پول میده نان زحمت و رنجشو میده میخره و بقیه هم ندارن استفاده میکنن فکر نکن بقیه که پول میدن پولدار و یا حرام خور هستن نه خیلی ها با زحمت پول بدست میارن و سختی میکشن ولی خودشون میدونن و کاملا منصفانه است و مطمئن باش اونی که آقازاده و خانم زاده و سلطان باشه به این چیزها مثل خرید خدمت و ... احتیاج ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
قسط بندی کن
اگه پول داشتم همون سال 94 می خریدم با38 سال و مجردی هنوز نتونستم 25 میلیون رو یکجا جمع کنم جریمه رو پرداخت کنم
وضع اقتصادی جامعه باعث شده استقبال کم شود وگرنه حدود یک میلیون نفر هنوز حائز شرایط هستند
سربازی یک اعتقاد قلبی به دفاع از ناموس و وطن وخاک و خانواده است کسی که از خدمت سربازی فرار میکند اعتقادی به این موارد ندارد کسی که سربازیش را با پول بخرد فردا روزی برای همان پول کشورش را میفروشد نباید این فرهنگ در جامعه جابیفتد
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
تو خودتو ناراحت نکن مردم نظر شمارو ندارند
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
سربازی رفتن هیچ توجیه ونفعی نداره.من دوسال رفتم کلی ضررکردم
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
درود به شرفت مهدی جان.اگر قراره شخصی هم آماده زندگی بشه نهایت 2الی6ماه خدمت کفایت میکنه نه اینکه دوسال سرباز بدو بدو کنه عمرش تلف بشه حقوق رو کادری بگیره بخنده به ریشت
ناشناس
| Spain |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
دلواپس مهربان! در دین خدا هم اجبار نیست چه برسه بخوای از ناموس و وطن و خاک و خانواده به زور ببرنت دفاع کنی! برو ببین تو نیروهای نظامی از بالای همین اجباری چه فلاکتی هست! .
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
اکثر قریب به اتفاق جامعه و به خصوص جو.ان ها و خیلی از متخصصین نظرشون دقیقا مخالف شماست در مورد سربازی جناب ناشناس
خودتون دقت کنید سر هر پاراگراف چطوری شروع میشه: امکانی ویژه که ،مخالفتی که ، امکانی که ، تاکیدی که ، گزاره‌هایی که ،آن گونه که ، موضوعی که ، موافقتی که ، اتفاقی که ، روندی که . . .
این مدل نوشتن دیگه من نمیدونم از کجا مد شده؟
پاسخ ها
lanjabi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
باسلام کاملا درست است چرا باید جوانهای ما با این همه بیکاری ومشکلات به سربازی بروند ولی بعضی ها نروند وکیف منند بعد هم بگن بیا با پول بخر هیچ کاره درستی نیسن وتبعات بد ومنفی برای سربازان جدید دارد بنا بر این هرچه زودتر باید برداشته شود تا حد اقل غایب افراد سهل انگار از خدمات اجتماعی محروم شوند چرا باید طرف خیلی راحت عنوان کند که من به سربازی نمیروم وکسانیکه رفته اند کوتاه فکرند چون خیلی راحت سرکار میرود وبه ریش کسانیکه به سربازی رفته اند می خندد
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
آقا و یا خانم لنجابی، لطفا به یک متخصص روانشناس حتما مراجعه کنید! حرف شما بسیار بی منطق و غیر عقلانی است، مثل این است که چون عمو بنده در دفاع مقدس شهید شده است بروم یقه همه کسانی که در زمان جنگ به جبهه نرفته اند را بگیرم!!! کمی انسانیت و وجدان بد چیزی نیست
بنظر مي رسد كه اين طرح بيش از همه، براي آقازاده ها و ژن هاي برتر مثمر ثمر بوده كه با بورس هاي دولتي به خارج از كشور رفته و پس از اتمام تحصيلات و چند سال تفريح در خارج ، حالا به كشور برگشته و با پرداخت اندك مبلغي ، مشكل خدمت سربازي شان را هم حل مي كنند. آقايان اگر نيت خير دارند اين قانون را عموميت بخشيده و براي مشمولين هم اجرا كنند تا ديگر جوانان از فوايدش منتفع گردند. جوانان نخبه اي كه در وطن شان مانده و تحصيل نموده اند ، پس از فارغ التحصيلي مي بايست بدون غيبت و تاخير به سربازي بروند ولي گل پسرها و نور چشمي ها خير.
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عزیز اینقدر بغض و کینه نداشته باش، اونهایی که ژن خوبن و آقازاده هستن اصلا نیاز به این مسائلی مثل خرید و این حرفها ندارن همه خارج هستن و با یک تلفن بین خودشون کارت معافی میاد منزلشون نمونه و عکسهاش هم که هست، فقط با این نفرت و عُقده خودت و بقیه رو معطل و گرفتار میکنی
ظلم نکنید منه متاهل با مدرک لیسانس توان خرید ندارم 25میلیون تومان!!!!!
همه رو با پایه 10میلیون تومان قرار دهید تا امثال من هم بتوانند بخرند یه پولی هم گیر شما میاد
باسلام این طرح هرچه زودتر باید برداشته شود تا بیشتر از این در حق کسانیکه به سربازی رفته اند ویا خواهند رفت اجهاف نشود چرا باید طرف خیلی راحت بگوید من سربازی نمی روم وکسانیکه رفته اند کوتاه فکرند.چرا فرزند بنده باینکه متاهل بوده وبیکار با مدرک تحصیلی لیسانس به سربازی برود ولی دیگران دنبال کیف وحال باشند بعد از چند سال سربازی را بخرند و با ریش دیگران بخندن
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عزیزم خوب نیست آدم اینقدر حسود باشه...کسی به فرزند شما زور نگفته بره خدمت که منتشو سر مردم میزاری اونایی هم که غایب و فراری هستند مشکلاتی حتما داشتند و دارند مثل من.
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
عزیز ماهایی که 7 سال هست غایبیم محرومیت هاش رو هم تحمل کردیم و برای خانواده کار میکردیم.اینقدر بخیل و کوته بین نباشید خواهشا و نمک به زخم ما نپاشید
از مسئولین خواهش میکنم این طرح خوب و منطقی رو که خیلیا منتظر تمدیدش هستن تا از بلاتکلیفی در بیان رو تمدید کنن
پاسخ ها
Milad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
اره واقعا از رویه دلخوشی که سربازی نرفتیم رفتیم سر کار کمک خرج خانواده
در قبل از انقلاب هم بسياري سالها سربازان معاف مىشدند و دولت به اندازه كافي نيرو داشت
فعلا در فروختن سربازى درس خوانده ها جريمه شدند
در ضمن جوانان بسياري در خارج از كشورند كه ارتباط انها با كشور در هر شرايطى به نفع جامعه است و سربازى نبايد مانع اىن رفت و امد شود
برخی از دوستان می گن ما نرفتیم سربازی و کیف کردیم!
این مدرکمون رو تو دانشگاه بلوکه کردن و عملا ما رو دیپلمه حساب می کنن کیف کردنه؟
ابنکه بیمه نداریم کیف کردنه؟
ان شالله طرح خرید سربازی اصلاح میشه و سال غیبت رو از سال 7 محاسبه میکنن این طرح خیلی ها رو از بلاتکلیفی در میاره جوانان هم سرمایه مملکت هستن دولت نباید جوانان رو در تنگنا قرار بده باید فرصت ,پویایی,امید به زندگی رو در نسل جوان شکوفا کرد
واقعا دارید چه میکنید؟ ا
بله نظر اکثر دوستانو خوندم درسته خیلی ها به خاطر اینکه واجد شرایط این قانون نبودن نتونستن بخرن مثلا اکثرا ۵ سال غیبت بودن موقع شروع طرح یعنی که امسال اکثرا واجدا شرایط شدن و درست امسال سالی هست که بیشترین بهره برداری از این طرح میشه چون اکثریت ۸ سال غیبت میشن و درست سالی که بهترین سال هستش برای اجرای این طرح باید این طرح اجرا بشه از مسولین و نمایندگان عاجزانه خواهش داریم امسالم این طرح اجرا بشه و تا ۲۲ بهمن خبر خوششو به جوونا بدین و خوشحالمون کنین بخدا خیلیا میخوان ازدواج کنن وخیلیا متاهلن که امسال واجد شررایط میشن خیلی ها ۷ سالو خورده ای غیبت دارن یا حداقل کاش تا ۲۲ بهمن اجازه بدن ۷ سال غیبت ها هم مثل ۸ سال غیبت ها بخرن به امید خدا
این طرح باید بذارند کسی که نخواد بره نمیره پس چه بهتر که بخره و خدمت به مملکت کنه
ما که رو وقتش رفتیم21ماه تو نیروانتظامی ..تمومش کردیم رفت .....

بقیم هر کاری میخوان بکنن
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
دمت گرم که مثل بعضی ها حسودی نکردید
به برادر محسن رضایی برسونید که دوستان به ستاد کل مطرح کنن تا در مجلس این طرح تمدید بشه.به خدا زندگیمون نابود میشه اگه طرح تمدید نشه
پس مایی که ۷ سال غیبت داریم چه کنیم
نه اقازاده هستیم نه بچه پولدار
از رویه دلخوشی سربازی نرفتیم والله رفتیم سر کار کمک خرج خانواده
لطفا پیگیری کنید صدایه ما به جایی برسه
پسرمن بعد از فوت پدرش نتوانست ادامه تحصیل بدهد و چون پسر کوچکم به سربازی رفته بود .معافی کفالت هم نتوانست بگیرد .الان پسر کوچک من مشعول تحصیل هست و چون دانشجو هست کار پیدا نمی کند . ولی پسر بزرگم که مخارج مارا تامین می کند نه می تواند بیمه شود و نه می تواند ادامه تحصیل دهد .بنظر شمل ایا مستحق خرید سر بازی نیست .
باسلام این طرح اشتباه است ودر حق بقیه ظلم می شود باید افراد به سربازی بروند اگر بنا بر نرفتن باشد باید طرحی باشد شامل حال همه بشه نه اینکه عده ای مثل همیشه استفاده کنند در جواب اقاییکه میگه برادر من شهید شده حالا من بگم باید دیگران هم برن نه اینطور نیست سربازی اجباریست همه باید یروند واگر مدتش کم باشدالبته خیلی خوبه ولی هر طرحی باشه شامل همه بشه که درحق کسی اجهاف نشه .
سلام سربازی باید بعنوان شغل محسوب شود و افرادی که به خدمت میروند حقوق مکفی دریافت کنند و افرادی که سربازی نمی‌روند با خرید بخشی از هزینه حقوق این افراد و هزینه ای که دولت برای هر سرباز تعیین کرده را برای تامین حقوق این افراد مشخص نماید و سالیانه مانند درصدی را که برای افزایش حقوق تعیین می‌کند از خریدار خدمت دریافت نماید .
خرید خدمت سربازی برای همه باید آزاد باشه نه فقط کسی که غیبت داره و با این پول به وضعیت نظامیان رسیدگی بشه
تا موقه ای که خرید خدمتو ورداشتنه با هشت سالا شون جونا مردم به جا ای نمیرسن
تو را خدا برگردونید طرح سربازی رو والا گرفتار شدیم
سلام به همه ،آقا جانه هرکی دوست دارید خرید خدمت رو برگردونید من۱۲ساله غیبت دارم و از من سنی گذشته ،
التماس میکنم برگردونید طرح خریدو تا جوونا برن پی زندگی و آیندشون

(ازطرف هزاران جوان منتظرطرح خریدخدمت سربازی)
تاریخ۹/۲/۱۴۰۰
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها