بازدید 5274

انتقاد فرماندار کرمان از افزایش جمعیت سگها

فرماندار شهرستان کرمان گفت: وجود سگها در کرمان به جز مشکلات بهداشتی، مشکلات فرهنگی نیز ایجاد کرده و در خانه‌ها نیز سگ نگهداری می‌کنند که مشکلات زیادی را برای همسایگان در آپارتمان‌ها ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۶۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹ 27 December 2018
فرماندار شهرستان کرمان گفت: وجود سگها در کرمان به جز مشکلات بهداشتی، مشکلات فرهنگی نیز ایجاد کرده و در خانه‌ها نیز سگ نگهداری می‌کنند که مشکلات زیادی را برای همسایگان در آپارتمان‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی بابایی امروز در جلسه ستاد ساماندهی سگهای بلاصاحب شهرستان کرمان اظهار داشت: وجود همه موجودات به اندازه لازم خلقت، نیاز بشر است و در آن شکی نیست اما امروز توازن وجود سگها در جامعه به هم خورده و تعداد آنها رو به افزایش است.

فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی برای کنترل سگهای بلاصاحب در کرمان لازم است گفت: امروز بحث بهداشت و سلامت مردم در خطر است و در این زمینه همه دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید در کوتاه مدت مردم را از گرفتاری وجود سگها در سطح معابر رها کرد افزود: وجود سگها در کرمان به جز مشکلات بهداشتی، مشکلات فرهنگی نیز ایجاد کرده و در خانه‌ها نیز سگ نگهداری می‌کنند که مشکلات زیادی را برای همسایگان در آپارتمان‌ها ایجاد کرده است.

بابایی با اشاره به اینکه جمع‌آوری سگها با امکانات موجود پاسخگو نیست و عملا شهرداری نمی‌تواند زنده‌گیری کند خاطر‌نشان کرد: فرمانداری نقش هماهنگی و ستادی را دارد و جای تاسف دارد که بعضی از دستگاه‌های متولی در این جلسه شرکت نکردند و در صورت عدم همکاری نام این دستگاه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها متولی جمع‌آوری سگهای بلاصاحب و ولگرد از سطح شهر و معابر عمومی هستند گفت: دامپزشکی موظف است سگهایی که فعلا در محل سایت نگهداری می‌شوند را از نظر سالم بودن و یا نبودن اعلام نظر کند و نتیجه در جلسه بعد اعلام شود.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه دامپزشکی مسئول شناسایی سگهای بیمار و معیوب است تا نسبت به حذف آنها اقدام شود افزود: شرایط مالی دستگاه‌ها اجازه نمی‌دهد که نسبت به زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگها در این حجم زیاد، کاری شود لذا باید برای این بحران اجتماعی چاره‌اندیشی شود.

موقعیتهای گردشگری اطراف شهر کرمان متاثر از وجود بیش از حد سگها است

محمود رئیسی بخشدار بخش مرکزی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دو سال است که شیوه جدیدی برای برخورد با سگهای ولگرد مطرح شده است اظهار داشت: عملا تعداد سگهای ولگرد در روستاها نیز زیاد شده و روستائیان نیز از این بابت شکایت دارند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید مقابله با سگها عقیم‌سازی و رهاسازی مطرح است که عملا در کاهش تعداد آنها اثری ندارد و مردم ناراحت هستند گفت: تعداد سگها بیش از حد زیاد شده و باید راهکار دیگری برای کنترل و کاهش آنها داده شود.

بخشدار بخش مرکزی کرمان با اشاره به اینکه موقعیتهای گردشگری اطراف شهر کرمان نیز درگیر وجود بیش از حد سگها است و وجود این سگها در کاهش گردشگران موثر است افزود: روزانه تعداد زیادی از مردم با ما تماس می‌گیرند و از وجود سگها در سطح روستا و شهر شکایت دارند.

وی با بیان اینکه زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگها نیز با این تعداد هزینه‌های سرسام‌آوری دارد که با این اعتبارات ممکن نیست تصریح کرد: سگها آرامش و آسایش مردم را به‌خطر انداختند و مردم صبح‌ها در پارکها امکان ورزش کردن ندارند.

رئیسی افزود: قبلا تماس‌های زیادی در رابطه با زمین‌خواری در اطراف شهر کرمان داشتیم و مردم ناراضی بودند اما امروز بیشترین تماسهای مردمی و شکایت آنها از وجود سگها است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر