بازدید 3585

دوئل مدیرعامل گوگل با کنگره ایالات متحده

کد خبر: ۸۵۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ 12 December 2018

همانطور که انتظار می رفت جلسه ادای شهادت و سوگند ساندار پیچای مدیرعامل گوگل با کنگره ایالات متحده به همان سختی و سنگینی برگزار شد که ماهها پیش برای مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک گذشت.

به گزارش انتخاب، مدیر اجرایی گوگل از مدت ها قبل به علت مسائل مرتبط با همکاری گوگل با چین و البته مسئله نقض حریم خصوصی و چگونگی جمع آوری اطلاعات کاربران از سوی کنگره تحت فشار است.

بنا بر این ساندار پیچای، از غول جستجوگر خود در برابر انتقادها در مورد بی ثباتی سیاسی، سیاست های جمع آوری داده ها و تلاش هایش در چین در یک جلسه فوق العاده کنگره دفاع کرد. وی به عنوان رهبر بزرگترین موتور جستجو در جهان، پیش از کمیته قضایی مجلس نمایندگان در واشنگتن، جلسه ای سنگین برای پرسش و پاسخ برگزار کرد. بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه وی را به سبب مسئله جستجوهای جهت دار در موتور جستجو گوگل تحت فشار قرار دادند.

 

پیچای در مقدمه متن شهادتنامه خود گفت: "من این شرکت را بدون گرایش سیاسی هدایت می کنم و تمامی تلاشم را به کار می بندم تا اطمینان حاصل شود که محصولات ما همچنان با موفقیت به کار خود ادامه می دهند. برای انجام این کار به اصول اساسی و منافع کسب و کار خود پایبندیم. ما یک شرکت هستیم که سیستم عامل هایی برای ارائه دیدگاه ها و نظرات مختلف ارائه می دهد "

اما این متن شهادتنامه چیزی نبود که بتواند جمهوریخواهان را به عقب نشینی از مواضعشان تشویق کند. برای مثال رئیس بخش کمیته جمهوریخواهان در امور بین الملل به پیچای گفت که مردم آمریکا مایلند بدانند که چه اطلاعاتی از آنها در هنگام جستجو در اینترنت و به خصوص در یوتیوب و مرورگر گوگل افشا می شود. "

پیچای پاسخ داد: "یوتیوب یک پلت فرم مهم است. ما می خواهیم دیدگاه ها و عقاید مختلفی را بپذیریم، اما قوانین را وضع کرده ایم تا خط مشی های خود را حفظ کنیم و حتی ویدیوهای مزاحم و منحرف را به سرعت حذف کنیم."

این جلسه دادرسی نخستین جلسه رسمی مدیرعامل گوگل قبل از حضور در صحن علنی کنگره است، پیش از ساندار پیچای شریل سندبرگ از مدیران ارشد فیسبوک و مدیر عامل توییتر جک دورسی نیز در چنین جلسه ای حضور داشتند اما اهمیت این جلسه بسیار بالا تر است چرا که پیچای پیش از این از حضور در این جلسه سر باز زده بود.

در ماه آگوست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده گوگل را متهم کرد که نتایج جستجو را به نفع دموکرات ها و علیه جمهوریخواهان تنظیم می کند، او همچنین ادعا کرده است که گوگل در سال گذشته میلادی تبریک سال نو باراک اوباما را بالاتر از تبریک وی نمایش می داده، اما گوگل تمامی این ادعاها را رد کرد.

مروری بر سوالات مهم نمایندگان از ساندار پیچای

نماینده تد پو؛ جمهوری خواه از تگزاس: آیا ردیابی مکانی گوگل به گونه ای دقیق است که می تواند بداند فردی از یک طرف اتاق به طرف دیگری حرکت می کند؟ برای مثال من یک آیفون دارم و اگر من از اینجا حرکت کنم و به آنجا بروم و با دوستان دموکراتم بنشینم، که البته باعث عصبانیت آنها می شود، آیا گوگل جنبش من را دنبال می کند؟

دوئل مدیرعامل گوگل با کنگره ایالات متحده / در جلسه نفسگیر نمایندگان با ساندار پیچای چه گذشت؟ / حریم خصوصی کاربران و اطلاعات موقعیت مکانی محور حملات و انتقادات بود

ساندار پیچای: خدمات موقعیت مکانی به طور پیش فرض روی گوشی ها نیست، توجه داشته باشید که ممکن است شما از یک سرویس گوگل استفاده کنید که این سیستم را فعال می کند. درواقع برخلاف گوشی های اندرویدی در گوشی های اپل سرویس های اندرویدی به شکل پیشفرض فعال نیست.

پاسخ پیچای نمایندگان را اصلا قانع نکرد و صدای اعتراضها بلند شد و از او در خصوص نقض حریم خصوصی در چین پرسیده شد، یکی از نمایندگان گفت:"این یک سوال فریبنده نیست، شما سالانه 100 میلیون دلار دستمزد می گیرید، باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید"

پیچای که به نظر عصبی می رسید گفت "من نمی توانم بدون دانستن جزئیات بیشتر پاسخ دهم." نماینده تگزاس مجددا از پیچای پرسید من واقعا شوکه شده ام ، شما واقعا نمی دانید در گوگل چه خبر است؟

مدیر عامل گوگل پاسخ داد: "ما می توانیم بهترین توضیحات را در مورد کنترل حریم خصوصی کاربران بدهیم به شرطی که سوالتان روشن باشد."

در طول این جلسه نمایندگان بارها مبحث حریم خصوصی را پیش کشیدند. برای مثال نماینده جمهوریخواه کالیفرنیا، درل ایسا گفت شما می توانید تضمین کنید که کاربران به طور ناخواسته با استفاده از گوگل اطلاعات شخصی خود را افشا نمی کنند؟آیا تعهد می دهید اطلاعات آنها در صورت دلخواه از سرورهای شما پاک می شوند؟

پیچای گفت: بله من فکر می کنم می توانیم بهتر عمل کنیم. ما می خواهیم کاربرد گوگل را برای همه ساده تر کنیم.پیچای در بخشی از سخنانش تاکید کرد که گوگل از مقررات فدرال در خصوص حریم خصوصی حمایت می کند، و تلاشهای شرکت خود را برای یک چارچوب داخلی دو برابر می کند.

 

نماینده؛ زو لوفگرن،نماینده دموکرات از کالیفرنیا، درمورد اطلاعات موقعیت مکانی مکانی پرسید. او می خواست بداند که اگر سرویس های موقعیت مکانی خاموش شوند، چه مقدار اطلاعاتی در مورد مکان کاربر یک تلفن اندرویدی جمع آوری خواهد شد.

ساندار پیچای گفت هیچ اطلاعاتی،اما پس از آن او اضافه کرد، "آدرس IP شما ممکن است برخی از اطلاعات مکانی را ارائه دهد." این در حالی است که گزارش های سال جاری نشان می دهد که گوگل از طریق جمع آوری اطلاعات مربوط به نقاط اتصال به وای فای داده های موقعیت مکانی کاربر را، حتی زمانی که خدمات مکانی را غیرفعال کرده، به دست می آورد.

نماینده داگ کالینز، جمهوریخواه از جورجیا، در مورد چرایی ثبت اطلاعات شخصی کاربران در گوگل پرسید. از جمله مواردی مانند نام، سن، محل سکونت و مکالمات.

پیچای تاکید کرد که کاربران می توانند این تنظیمات را خنثی کنند و افزود که 20 میلیون کاربر هر روز تغییراتی در تنظیمات حسابهای خود ایجاد می کنند. پیچای گفت: "ما مکالمات را جمع آوری نخواهیم کرد، مگر اینکه به طور خاص از ما بخواهید."

کالینز خاطر نشان کرد که گوگل از داده های خود برای تبلیغات استفاده می کند و از پیچای پرسید چه میزان داده های کاربران را نگه می دارد.

پیچای گفت: "ما نیاز به حداقل اطلاعات برای انجام تبلیغات داریم .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل