بازدید 2607

راه اندازی نخستین قرارداد آتی سبد سهام

رئیس سازمان بورس از راه اندازی نخستین قرارداد آتی سبد سهام خبر داد و گفت: اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست.
کد خبر: ۸۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 11 December 2018

به گزارش خبرگزاری صداو سیما از بازار سرمایه، شاپور محمدی با اعلام خبر راه اندازی قرارداد آتی سبد سهام 30 شرکت بزرگ بورس تا دو هفته آینده، در خصوص دلایل تعویق عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: مشکلی برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد و سازمان بورس منتظر الزام‌های فنی تعیین شده از سوی وزارت نفت برای از سرگیری دور جدید عرضه این کالا در بورس انرژی است.


رئیس سازمان بورس عنوان کرد: این امکان وجود دارد که وزارت نفت در برخی موارد به مصوباتی نیاز داشته باشد، اما در مجموع مشکلی برای تداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد.


به گفته وی هم اکنون علاوه بر امکان فروش ریالی - ارزی نفت خام در بورس انرژی می‌توان زمینه فروش ریالی نفت خام در این بازار را نیز فراهم کرد که این موضوع یکی از مواردی است که وزارت نفت برای آن نیازمند دریافت مصوبه جدید است .
محمدی با اشاره به اجرای دستورالعمل جدید معاملات در بورس‌ها عنوان کرد: اجرای این مقررات از نظر نقدشوندگی که بازار دنبال می‌کرد خروجی مناسب داشته و توقف حدود 70 نماد معاملاتی منجر به 12 نماد معاملاتی متوقف شد که در این بین تداوم توقف دو یا سه نماد معاملاتی ناشی از عدم ارائه صورت‌های مالی ناشر بوده است.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست، افزود: ناشران می‌توانند در گزارش‌های تفسیری عملکرد مدیریت همچنان متریال های تشکیل دهنده پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات را ارائه دهند. بنابراین محدودیتی وجود ندارد، اما اینکه خواسته‌های بازار دوباره اعمال شود، باید گفت هم اکنون اداره نظارت بر ناشران در حال بررسی این موضوع است. بنابراین اگر احساس شود که مواردی که برای اعلام EPS لازم است در گزارش‌های تفسیری تکمیل می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان