بازدید 2973

اقتصاد قطر پس از تحریم‌ها تقویت شده است

کد خبر: ۸۵۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰ 11 December 2018

رئیس بانک مرکزی قطر از رشد اقتصادی این کشور پس از تحریم‌های چهار کشور عربی علیه دوحه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «شیخ عبدالله بن سعود آل‌ثانی» رئیس بانک مرکزی قطر طی سخنانی در کنفرانس «یورومانی قطر ۲۰۱۸» اظهار داشت که پس از آغاز تحریم‌ها علیه قطر که از ماه ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شده، اقتصاد این کشور بیش از پیش تقویت شده است.

وی افزود: «در ماه‌های اول تحریم ذخایر بین‌المللی در بانک‌هایمان و همچنین نقدینگی ارز خارجی تا ۲۰ درصد کاهش یافت. اما پس از آن به حالت عادی برگشتیم و هم‌اکنون از آن سطح نیز فراتر رفته است».

به گفته آل‌ثانی، کسری بودجه قطر در سال ۲۰۱۷، ۱۳ میلیارد دلار بوده اما در نیمه اول سال جاری، بودجه این کشور دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار مازاد داشته است.

رئیس بانک مرکزی قطر همچنین از افزایش ذخایر ارزی این بانک به ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خبر داد.

بر اساس این گزارش، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در تاریخ پنجم ژوئن ۲۰۱۷ اعلام کردند که روابط خود با قطر را به طور کامل قطع می‌کنند. این کشورها همچنین تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه قطر را آغاز کردند.

این چهار کشور یک درخواست ۱۳ ماده‌ای از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین‌المللی و غیرقابل قبول خوانده و رد کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر