بازدید 1895

پیش‌شرط باز شدن قفل طرح‌های عمرانی

کد خبر: ۸۵۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 11 December 2018

عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت توجه بیشتر دولت به بودجه طرح های عمرانی تاکید کرد و گفت: رشد بودجه عمرانی در سال ٩٨ به شرط تضمین تحقق آن قفل این طرح ها را باز می‌کند.

مجید کیانی پور در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به ضرورت افزایش سهم اعتبارات عمرانی در بودجه سال ٩٨، گفت: با توجه به تغییر نرخ ها، افزایش قیمت تمام شده پروژه ها، رشد چندین برابری نرخ ارز و همچنین تقلیل پایه پولی کشور باید نگاه ویژه ای به بودجه پروژه های عمرانی صورت بگیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق قیمت های اعلامی از سوی بانک مرکزی و همچنین تورم نقطه به نقطه بودجه پیشنهادی دولت در حوزه طرح های عمرانی باید افزایش چشمگیری داشته باشد، افزود: عدم افزایش بودجه طرح های عمرانی عمر آن ها را بیش از این کرده و در نتیجه فرسودگی پروژه‌ها هزینه بیشتری را به کشور تحمیل می کند.

کیان پور با بیان اینکه برای تکمیل طرح های عمرانی در قبل از آغاز سال ٩۶ رقمی در حدود ۶٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده است، تصریح کرد: اکنون ابتدا دولت باید با برآورد قیمت نسبت به پیشنهاد بودجه اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۶٠ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی به اضافه مجوز فروش اوراق مشارکت و غیره که همگی به بیش از ١٠٠ هزار میلیارد تومان رسیده بود برای تکمیل پروژه های عمرانی در نظر گرفته شد، گفت: اکنون اگر دولت در بودجه ٩٨ این رقم را پیشنهاد کند توفیقی در تکمیل طرح های عمرانی شاهد نخواهیم بود زیرا معضل دیگری که وجود دارد عدم تخصیص کامل اعتبارات پیشنهادی در سال های متمادی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید رقمی بیش از ١٣٠ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی کشور در نظر بگیرد، افزود: بودجه سال آتی باید با در نظر گرفتن نوسانات و محدودیت های بسیار تدوین و اجرا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار