بازدید 3454
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

عقب گرد شاخص کل بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد/ اختلال در هسته معاملات

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم آذرماه ۹۷، با کاهش ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۲۳۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد رشد اندک ۲۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۵۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 11 December 2018

بروسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم آذرماه ۹۷، با کاهش ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۲۳۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته شاهد رشد اندک ۲۴ واحدی معادل ۰.۰۱ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۷ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۳۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز قبل با افت ۰.۲۸ واحد، عدد ۲۷ هزار و ۷۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۰.۲۰ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۵۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز همانند روز قبل، ۵۶۹ واحد کاهش معادل ۰.۳۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۸ هزار و ۴۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۲۲ واحد کاهش معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۸۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۴۰ واحد کاهش معادل ۰.۵۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۹ هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۵ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار ۸۳ واحد قرار گرفت.

عقب گرد شاخص کل بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحد

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۸۴ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۶۲ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۲ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۴۸ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۴۶ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۵ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۴۴ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۴۳ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۴۱ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۳۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۳۸ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۳۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۳۴ واحد، نماد شسپا متلعق به نفت سپاهان با ۳۳ واحد، نماد کاوه متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش با ۳۲ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۰ واحد و نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۲۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۴۶ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۴۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۱ واحد، نماد وبشهر متعلق به توسعه صنایع بهشهر هلدینگ با ۲۱ واحد، نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۱۴ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران و نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۱۲ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با پاکشو متعلق به گروه صنعتی پاکشو با ۱۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان و نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۹ واحد و همچنین نماد غبشهر متعلق به صنعتی بهشهر با ۹ واحد افزایش، بیشترین نقش را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۳۵۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۱۲ هزار و ۵۶۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۳۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان داد و ستد کردند.

اختلال در هسته معاملات و قطع ارتباط OMS‌ها باهسته معاملات زمینه نارضایتی و گلایه سهامداران و فعالان بازار سرمایه را به وجود آورد.

اختلال در هسته معاملات و متوقف شدن معاملات فرابورس در شرایطی برای چندمین بار رخ داد که به نظر می‌رسد چنانچه مدیران ارشد بازار سرمایه قبل از آنکه تمرکز خود را بر طراحی ابزار‌های جدید معطوف کنند بهتر است فکری به حال تقویت زیرساخت‌ها و هسته معاملات کنند که دست سهامداران و فعالان این بازار را برای چندمین بار در پوست گردو گذاشته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر