بازدید 1850

افت فروش خودرو رشد اقتصادی انگلیس را کاهش داد

دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد: افت فروش خودرو و همچنین رکود در بخش صنعت این کشور باعث شده است که رشد اقتصادی انگلیس کاهش یابد.
کد خبر: ۸۵۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹ 11 December 2018

به گزارش فارس به نقل از BBC، دفتر ملی آمار انگلیس اعلام کرد:در سه ماهه منتهی به ماه اکتبر اقتصاد این کشور 0.4 درصد رشد کردکه نسبت به سه ماه منتهی به ماه سپتامبر 0.2 درصد کاهش داشته است.

راب کنت اسمیت از مقامات دفتر ملی آمار انگلیس می‌گوید: پس از آنکه رشد اقتصادی این کشور در فصل تابستان روند خوبی را طی کرد در فصل پاییز اما شاهد افت رشد اقتصادی هستیم که دلیل آن افت رشد اقتصادی در حوزه خدمات به دلیل کاهش فروش خودرو بوده است.

در ماه اکتبر رشد تولید ناخالص داخلی انگلیس 0.1 درصد بوده است.

او که هم اکنون مدیر بخش حساب‌های ملی دفتر ملی آمار انگلیس است، می‌گوید: در حوزه فناوری اطلاعات و حسابداری شاهد رشد خوبی بوده‌ایم که بخشی از تاثیر افت فروش خودرو بر کاهش رشد اقتصادی را جبران کرده است.

کنت‌اسمیت می‌گوید: به هر حال بخش صنعت در سه ماهه اخیر هیچ رشدی را تجربه نکرده که دلیل آن نیز عملکرد ضعیف بخش تولید دارو بوده است.

بنا به گفته این مقام انگلیسی اگرچه بخش ساخت و ساز کمی افت کرده است اما همچنان به روند خوبی ادامه می‌دهد چرا که ساخت و ساز زیرساخت و مسکن در انگلیس در حال رشد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان