بازدید 3531

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران درباره حوادث فرانسه

کد خبر: ۸۵۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵ 11 December 2018

در پی حوادث و ناآرامی‌های اخیر فرانسه و سرکوب معترضان موسوم به جلیقه زرد، ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بیانیه‌ای خطاب به سازمان‌های بین‌المللی و دولت فرانسه منتشر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، متن این بیانیه به شرح ذیل است:
"باسمه تعالی
حوادث اخیر پاریس و شهرهای دیگر فرانسه از جهت مقابله خشونت‌بار پلیس و نیروهای امنیتی این کشور با مردمی که در مواجهه با بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های غیرقابل تحمل به پا خاسته‌اند؛ تاسفبار، خطرناک و نگران‌کننده است.
دولت فرانسه که خود را متعهد به مقررات و کنوانسیون‌های حقوق بشر اعلام کرده است، باید اولا؛ هرچه زودتر کسانی را که تظاهرات‌کنندگان را به قتل رسانیده و مضروب کرده‌اند، تحت پیگردِ شفاف قضایی قرار داده و برای اطلاع‌رسانی نتایج آن در مجامع بین‌المللی، گزارش‌های کاملی ارائه دهد.
ثانیا؛ دستگیری‌های وسیع و بی‌قاعده‌ای که عملا مصداق دستگیری خودسرانه و دسته‌جمعی است، هرچه زودتر متوقف شود.
ثالثا؛ دولت فرانسه باید نسبت به دیکتاتوری سکولار، لیبرال سرمایه‌داری پاسخگو باشد و اجازه دهد مردم این کشور نظرات خود را به راحتی اعلام کنند.
ما از شورای حقوق بشر سازمان ملل انتظار داریم، مقدمات تعیین گزارشگر ویژه برای اتفاقات اخیر فرانسه را در دستور کار فوری خود قرار دهد و همچنین از دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم که حوادث ناگوار جاری را به‌طور منظم زیرنظر داشته و گزارش‌های مربوطه را برای آگاه‌سازی افکار جامعه بین‌الملل اعلام نماید."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی