بازدید 5621

رهایی ۵ حکوم به قصاص از پای چوبه‌دار در شوشتر

کد خبر: ۸۵۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 10 December 2018

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام شده؛ قاتلان از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از ۴ سال با صلح و سازش مختومه شد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در اهواز، درباره رهایی 5 نفر از محکومان به قصاص در شهرستان شوشتر اظهار داشت: در راستای تحقق رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح، سازش، توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه؛ رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده‌های مقتولان ، 5 نفر از محکومان به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: در سال 1393 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه ایجاد شد که از نظر وسعت حادثه از جزء پرونده های نادر و کمیاب در سطح استان و حتی کشور بود. در این حادثه قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار گرفتند و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز ، باوی و شوشتر را مورد تاثیر قرار داد. متاسفانه در این حادثه علاوه بر کشته شدن عمدی 4 نفر، بیش از 40 نفر نیز مورد ضرب همراه با جراحت نقص عضو قرار گرفتند و ده ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تخریب و آتش سوزی واقع شدند.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و در بعضی مقاطع ناممکن کرده بود ولی به دلیل اهمیت موضوع و در صورت خاتمه نیافتن درگیری پیش آمده پیش بینی می‌شد که درگیرهای مجدد و قتل‌های احتمالی دیگری به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر برای ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیری، توافقاتی بین این دو طایفه صورت گرفت.

زبیدی‌نیا گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفترخانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام شده؛ قاتلان از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر