بازدید 2777

۳۵۰ هزار مقام چینی تنبیه انضباطی شدند

بررسی ها نشان می دهد در طول 6 سال گذشته، پس از شروع مبارزه با فساد در چین در دولت فعلی و به ریاست 'شی جین پینگ' رییس جمهوری این کشور، حدود 350 هزار نفر از مقام های چین دستگیر، تنبیه یا زندانی شده اند.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 10 December 2018

بررسی ها نشان می دهد در طول 6 سال گذشته، پس از شروع مبارزه با فساد در چین در دولت فعلی و به ریاست 'شی جین پینگ' رییس جمهوری این کشور، حدود 350 هزار نفر از مقام های چین دستگیر، تنبیه یا زندانی شده اند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری شینهوا روز دوشنبه گزارش کرد «مبارزه با مگس ها و ببرها» که نشان از هدف گرفتن هر مفسدی در هر رده ای در این کشور دارد از شعارهای مهم 'شی' پس از روی کار آمدن در سال 2013 میلادی بوده است.
نزدیک به 12 میلیون و 500 هزار نفر در سراسر چین برای نهادهای حزبی و دولتی چین کار می کنند که با این حساب حدود 2 درصد از آنها مورد تنبیه انضباطی از سوی کمیسیون ذی ربط حزب حاکم قرار گرفته اند.
این خبر پس از آن منتشر می شود که دولت چین اعلام کرد از این پس از برگزاری مراسم مجلل پر زرق و برق، عروسی های بزرگ و پر هزینه و بخصوص برای مقام های کشور جلوگیری به عمل خواهد آورد اقدامی که پیش از این نیز بارها صورت گرفته بود.
یک مقام ارشد چین گفته است این کشور به هیچ وجه فساد در بدنه دولت و حزب حاکم را تحمل نخواهد کرد و با متهمان بشدت برخورد خواهد شد.
'چایو جیان مینگ' دادستان عالی خلق چین که گزارش خود را مدتی قبل به کنگره ملی و اجلاس سالانه آن ارایه کرده است، به سه هزار نماینده این کشور گفت که «همه باید مراقب فساد در دستگاه های حکومتی و حزبی باشند».
وی با اشاره به اینکه امسال نیز مکانیسم های نظارتی قوی ایجاد شده است تا به فساد رسیدگی شود، گفت که مفسدان در هر جایی لانه کرده باشند شناسایی و به قانون سپرده خواهند شد.
در سال 2016 میلادی بر اساس آمار رسمی 47 هزار و 650 مقام چینی در سطوح مختلف در سراسر کشور تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند که این رقم در مقایسه با سال 2015 میلادی 12 درصد کمتر شده است.
مبارزه گسترده دولت با فساد از سال 2013 میلادی به رهبری «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین آغاز شد و هر رو توسعه پیدا می کند.
روزنامه چاینا دیلی می نویسد از سال 2014 میلادی به این طرف 164 مقام مفسد چین از 37 کشور و منطقه خارج از چین از جمله از کانادا، آمریکا، استرالیا و سنگاپور به کشور بازگردانده شده اند.
شمار کسانی که به علت ارتکاب فساد مالی در چین بازداشت و یا تنبیه و دستگیر شده اند و بعضا به زندان افتاده اند از سال 2013 میلادی به این طرف از مرز یک میلیون و 300 هزار نفر گذشته است.
خبرگزاری رسمی چین 'شینهوا' گزارش کرده است که مبارزه با فساد در همه دستگاه های دولتی و حزبی با قدرت ادامه خواهد یافت.
همزمان رییس جمهوری چین تاکید کرده است فساد تهدیدی جدی برای حاکمیت حزب است و نمی توان به آن بی اعتنا بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل