بازدید 3716

دستگیری سارقان مسلح مامورنما

کد خبر: ۸۵۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 09 December 2018

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری دو برادر سابقه دار خبر داد که در پوشش مأمور و تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت کردند .


به گزارش عصر ایران سرهنگ علی ولیپور گودرزی در توضیح این خبر گفت: ساعت 14 روز پنجشنبه مورخ 7 دآذز ماه فردی دستبند به دست ! به واحد گشت کلانتری 137 جنت آباد مراجعه و عنوان داشت از دست دو سارق مأمور نما گریخته است

این شخص پس از انتقال به کلانتری در اظهاراتش به مأمورین عنوان کرد : سرنشینان یک خودرو سمند سفید در حالیکه اسلحه و دستبند در اختیار داشتند ، در خیابان جنت آباد جلو مرا گرفته [ بدون نشان دادن کارت شناسایی ] و ضمن معرفی خود به عنوان مأمور اقدام به زدن دستبند به دستانم کرده و مرا سوار ماشین کردند ؛ آنها پس از سوار کردنم به ماشین اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه ، کارت های بانک ، وجه نقد و ... کردند.

مالباخته در خصوص نحوه ی فرار خود از دست افراد مأمور نما عنوان داشت : زمانیکه مرا سوار ماشین کردند ، سرنشینان سمند [ بر خلاف رفتار مأمورین واقعی ] اقدام به گرفتن رمز عار بانک ها کرده و در مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کرده تا رمز کارت عابر بانک ها را امتحان کنند ؛ دیگر اطمینان پیدا کردم که آنها مأمور نیستند و به همین علت در یک لحظه از متوقف بودن ماشین در کنار خیابان استفاده کرده و در حالیکه به دستانم دستبند زده شده بود از سمند پیاده شده و فرار کردم .

دستگیری سارقان مسلح مامورنما

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه در پوشش مأمور" ، پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، بهره گیری از اظهارات مالباخته و تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام امیر ( 34 ساله ) شدند که پیش از این بارها به اتهام "سرقت تحت پوشش مأمور" و "سرقت مسلحانه" دستگیر و روانه زندان شده بود و آخرین بار نیز به اتهام "آزار و اذیت جنسی" دستگیر و سال گذشته از زندان آزاد شده است .

با شناسایی تصویر امیر به عنوان یکی از سرنشنیان خودرو سمند سفید رنگ ، کارآگاهان اداره یکم با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که برادر "امیر" به نام "حسام" ( 36 ساله ) نیز یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو می باشد که البته یک خودرو سمند سفید در اختیار دارد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی مخفیگاه این دو برادر در منطقه تهرانسر ، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی به این محل مراجعه و در روز شنبه مورخه 17 آذر موفق به دستگیری هر دو برادر شدند ؛ در زمان دستگیری ، دو برادر درحالیکه با خودرو سواری سمند قصد خارج شدن از مخفیگاه خود را داشند ، با اطلاع از حضور پلیس تلاش کردند تا از دست کارآگاهان متواری شوند که بلافاصله خودرو آنها از ناحیه لاستیک مورد هدف گلوله قرار گرفت و پس از توقف خودرو هر دو نفر دستگیر شدند . در بازرسی از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به کشف چندین پلاک دارای سابقه سرقت ، چراغ گردان ، یک قبضه اسلحه وینچستر ، یک دستگاه موتورسیکلت ns دارای سابقه سرقت و ... شدند . در بررسی سابقه ی موتورسیکلت مسروقه نیز مشخص شد که متهمان این موتورسیکلت را پس از شناسایی آن در سایت دیوار و تماس با فروشنده ( مالک موتورسیکلت ) ، در پوشش خریدار و به شیوه مسلحانه در زمان قرار ملاقات با مالک آن جهت خرید موتورسیکلت سرقت کردند .

 

متهمان که هر دو نفرشان اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه دارند ، پس از دستگیری و انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ صراحتا به سرقت تحت پوشش مأموران همراه با تهدید سلاح گرم اعتراف کرده و در ادامه ی تحقیقات به سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در الهیه ، محدوده اتوبان همت و ... اعتراف کردند .
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به انجام سرقت های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران ، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهمان جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفتند .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان