بازدید 3285

تظاهرات مجارها در اعتراض به برده‌داری در محیط‌کار

کد خبر: ۸۵۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 09 December 2018

طرح دولت مجارستان مبنی بر افزایش ساعات کاری و تعویق پرداخت خسارت کارکنان، هزاران نفر از مردم این کشور را به خیابان‌های پایتخت کشاند.

به گزارش فارس، هزاران مجارستانی روز شنبه به خیابان‌های بوداپست آمدند تا اعتراض خود را به طرح موجود در راستای تغییر قوانین و شرایط کاری اعلام کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان،ده‌ها هزار نفر با تجمع در برابر ساختمان پارلمان این کشور، خشم و نارضایتی خود را از این قانون اعلام کردند.«لازلو کورداس» رئیس فدراسیون اتحادیه کاری به خبرنگاران گفت: «ما در مجارستان بار سنگینی را بر دوش خود حمل می کنیم و در مقابل کمترین دریافتی را در اروپا داریم.»

تغییر در قانون کار که حزب راست‌گرای «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور پیشنهاد داده است، به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارکنان خود را وادار کنند تا 400 ساعت بیشتر برای آنها کار کنند. در حال حاضر ساعت کاری 250 ساعت اعلام شده است با این حال، دولت اعلام کرده است که به انعطاف‌پذیری هر چه بیشتر کارکنان نیاز دارد.

بر طبق پیش نویس این طرح، علاوه بر اینکه کارفرمایان می‌توانند از کارکنان درخواست اضافه‌کاری بیشتری بکنند، دوره پرداخت خسارت هم بیشتر شده است.

روسای اتحادیه‌های کاری چنین قانونی را به قانون برده‌داری تعبیر کرده‌اند و دولت اوربان را متهم کرده‌اند که به بهای کار بیشتر کارگران می‌خواهد منافع شرکت‌ها را تامین کند.

اعتراض به سیاست‌های دولت مجارستان در حالی صورت می‌گیرد که فرانسه و بلژیک هم دیروز عرصه حضور مخالفان با برنامه‌های اقتصادی دولت بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار