بازدید 11060

هشدار درباره افزایش اخیر قیمت ۴ خودرو داخلی

کد خبر: ۸۵۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 09 December 2018

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:در خصوص افزایش قیمت ۴ خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر منطقی و غیر قانونی باشد با عاملان آن برخورد می شود.

به گزارش تسنیم، شهرام میرآخورلو در استودیو پخش خبری 21 افزود: براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستگاه‌ها و شوراهایی که مجاز به تعیین قیمتند اختیار کار کارشناسی شان به سازمان حمایت و تصویب آن به تنظیم بازار واگذار شده است.

او ادامه داد: اگر این موضوع را در بحث خودرو مورد بررسی قرار دهیم، براساس شاخص تمرکز، قیمت گذاری خودرو به طیف خاصی از خودروهای زیر 45 میلیون تومان مربوط بوده است. در این خصوص هم پس از انجام جلساتی با خودروسازان و قطعه سازان داخلی، قیمت تمام شده برآورد شد و تعیین گردیده است.

در مورد خودروهای بالای 45 میلیون تومان هم می باید براساس ضابطه کالا قیمت گذاری شده تولیدات داخلی اختیار این قیمت گذاری با خودرو ساز است.

میرآخورلو گفت: در خصوص افزایش قیمت 4 خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر منطقی و غیر قانونی باشد با عاملان آن برخورد می شود.

او ادامه داد: از آنجا که خودرو سازان داخلی تجربه کافی در قیمت گذاری دارند، خلاف است که بگویند از ضوابط قیمت گذاری بی خبر بوده ایم. خودرو سازان می بایست قبل از افزایش نرخ ها با سازمان حمایت هماهنگ می شدند البته تحقیقات ما هم چندان زمانبر نیست.

میرآخورلو افزایش قیمت ها را به دور از حاشیه بازار عنوان کرد و افزود: طبق قوانین خودروسازی، تحویل فوری به تحویل تا 30 روز اطلاق می شود و این قانون در خصوص خودروهایی که تعهدات معوق دارند خلاف است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۲
برچه مبنا و کدام استدلال منطقی ادم باید 141 میلیون به خودوریی در حد پراید بدهد؟
چه جالب که آگهی برای فروش گذاشته می شود، ماشین ها فروخته می شود، پولها به باد می رود و در آخر فکر این می افتند که تازه این حرکت قانونی و منطقی هست یا خیر؟!!!
ملاک و معیار منطقی بودن چیست؟؟
سازمان حمایتی که عملاً وجود ندارد ای کاش مردم به حمایت از یکدیگر در این دام ها نیفتند ... کمی تفکر کمی غیرت ...
هیچ برخوردی نشده و نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
اگه برخورد بشه بايد شاخ دراورد خخخخ
سلام چرا دولت به فکر جیب شرکت ها وخودش هست و هزاران دلیل برای افزایش قیمت ها می تراشد ولی برای جیب مردم دغدغه ای ندارد
انشاالله این بررسی ها چند سال دیگر به طول خواهد کشید؟!!
برخورد سخت میشود فروش به همین شکل ادامه دارد.
موعد تحویل ماشین من آبانماه سال 97 بوده ایران خودرو میگه قیمت روز تحویل میدیم و اگر قیمتها تغییر کنه شامل قیمت گذاری جدید میشید
پرسش مهمی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که منظور از «قیمت روز» دقیقا کدام روز است؟ روزی که قرار بوده خودروهای ثبت‌نامی تحویل شوند یا روزی که خودروساز اقدام به تحویل می‌کند؟
بنده خودرو خود را در آبانماه97 باید تحویل میگرفتم چرا باید قیمت مثلا دیماه را پرداخت کنم طبق لیست قیمتهای مصوب آبانماه و آذرماه همچنان تغییری در قیمت حادث نشده است آیا این ظلم نیست؟؟ چرا هیچکس پاسخگو نیس! من ماشین ندارم و تازه میخواستم ماشین دار بشم اینجوری پول ندارم تحویل بگیرم که!!
لطفا به فکر مردم هم باشید سازمان حمایت واقعا توانایی این همه افزایش را نداریم ایران خودرو ماشینها را به مشتریان نمیدهد تا سود کند واز پول مردم بیچاره جیبهایش را پر کند
چاره گرانفروش نخريدن هست .
با هزاران بدبختی و گرفتاری پارسال در طرح مشارکت در تولید ایران خودرو ثبت نام کرده بودم قرار بود 30 مهر خودرو تحویل داده شود ولی تا به امروز حتی دعوتنامه نیز به بنده ارسال نشده و آنقدر طول می دهند تا قیمت جدید اعلام شود و با قیمت جدید عرضه کنند !!! مگر نه این است که تصویب نامه هیت وزیران در خصوص قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو صراحتاً اعلام داشته است که« قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قراردادخواهد بود»، چرا فریاد رسی نیست، نقش سازمان بازرسی و تعزیرات چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسیاری چند سال پس انداز کرده‌اند تا توانسته اند خودرو را پیش خرید نمایند و به امید پس انداز ما بقی قیمت آن در زمان دعوت نامه خودرو . درآمد آنها تغییری نداشته ولی قیمت خودرو هر چندگاه افزایش یافته و موقع پیش خرید بیش از ۶۰ درصد کل قیمت خودرو در زرا پرداخته اند . این به نظر بی عدالتی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار