بازدید 5245

سوختن‌های بین راهی اتوبوس‌ها

کد خبر: ۸۵۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 09 December 2018

اتوبوس مسافربری در 55 کیلومتری شهرسبزوار ودرمحور پرتردد تهران -سبزوار-مشهد دچار حریق می شود. راننده سراسیمه مسافران را از اتوبوس پیاده می کند وبا کمک کپسول پودری سعی می کند آتش را خاموش کند اما حجم آتش گسترش می یابد وبا وزش باد شعله های آتش خیلی زود اتاق اتوبوس را فرا می گیرد.

به گزارش روزنامه خراسان، با توجه به فاصله 55 کیلومتری محل حادثه تاشهر سبزوار حدود 25 دقیقه طول می کشد تا آتش نشانی به محل برسد و در این مدت تقریبا تمام اتوبوس می‌سوزد. هرچند دراین حادثه خوشبختانه مسافران و راننده های اتوبوس آسیبی ندیدند اما اگر خدای نکرده به هردلیلی افرادی داخل اتوبوس محبوس می شدند تا رسیدن آتش نشانی قطعا تلفات جانی داشتیم. متاسفانه این اولین باری نیست که آتش سوزی های وسایل نقلیه در جاده ها منجر به سوختن کامل وسیله نقلیه می‌شودو طی ماه های گذشته شاهد چنین حوادث و تلفات مالی وجانی بوده ایم. روزنامه خراسان رضوی با انتشار گزارشی بر ضرورت ایجاد ایستگاه های آتش نشانی حداقل در محورهای مواصلاتی پرتردد واصلی برای جلوگیری از تکرار حوادث این چنینی تاکید کرده است.

محورهای پرتردد سبزوار

شهرستان سبزوار به دلیل قرار گرفتن در یکی از محور های پرتردد کشور و عبور سالانه بیش از 25 میلیون زائر و مسافر نیازمند احداث ایستگاه آتش نشانی در مسیر محور سبزوار – نیشابور برای اطفای حریق تصادفات جاده ای است. به گزارش خراسان رضوی، محور تهران -سبزوار به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) در محورهای سبزوار – شاهرود و سبزوار – نیشابور یکی از جاده های پرتردد کشور است و سالانه بیش از 25 میلیون زائر از مسیر سبزوار به مشهد می آیند.

یکی از مهم ترین مشکلات جاده های سبزوار هم اکنون نبود ایستگاه های اطفای حریق در مسیرهای سبزوار – شاهرود و سبزوار – نیشابور است که این خلأ در حادثه صبح دیروز که مربوط به حریق یک دستگاه اتوبوس مسافربری بود به خوبی مشاهده شد و پس از دستور فرماندار سبزوار یک دستگاه خودرو سنگین و چهار آتش نشان از ایستگاه یک سازمان آتش نشانی سبزوار پس از حدود 25 دقیقه و طی مسافت 55 کیلومتر به محل رسیدند.ارائه خدماتی مانند اطفای حریق در حوادث جاده ای و در جاده های شهرستان سبزوار حلقه گمشده ای است که باید برای آن فکری اساسی شود تا خسارت مالی و جانی در این حوادث به حداقل برسد.مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار در گفت وگو با خراسان رضوی در خصوص حادثه حریق یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور سبزوار- نیشابور گفت: صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از تهران به مقصد مشهد در حرکت بود، در کیلومتر55 محور سبزوار - نیشابور دچار آتش سوزی شد.

مهدی احمدی راد افزود: با اعلام این حادثه در ساعت 7:40 به ستاد فرماندهی، تیم اطفای حریق با یک دستگاه خودروی سنگین و چهار آتش نشان از ایستگاه یک آتش نشانی به محل اعزام شد و ماموران سازمان آتش نشانی در ساعت 8:05 به محل حادثه رسیدند. وی بیان کرد: خوشبختانه سرعت عمل راننده موجب شد در همان لحظات اولیه تمامی مسافران به سلامت از اتوبوس خارج شوند. مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار ادامه داد: با رسیدن نیروهای آتش نشانی سبزوار، عملیات اطفای حریق از دو سو آغاز شد و پس از مهار کامل حریق آتش نشانان فیروزه به محل رسیدند و آتش نشانان نیشابور که با توجه به مرکزیت محل وقوع حادثه در محور سبزوار -نیشابور ،آن ها نیز اعزام شده بودند از میانه راه بازگشتند.

احمدی راد تصریح کرد: بعد مسافت از محل حادثه و وزش باد موجب شد که شعله های آتش بسیار سریع تمام اتوبوس و وسایلی را که داخل آن جا مانده بود به طور کامل بسوزاند. وی در خصوص علت آتش سوزی و میزان خسارت گفت: علت آتش سوزی را کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی دارند و میزان خسارت نیز با توجه به وجود برخی لوازم و مدارک مسافران در داخل اتوبوس نیاز به بررسی بیشتر دارد. مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار افزود: براساس اعلام راننده اتوبوس مسافربری در ابتدا لاستیک های اتوبوس دچار حریق شده است. احمدی راد بیان کرد: براساس قوانین، خدمات رسانی آتش نشانی به حوادث رانندگی در جاده های خارج از محدوده شهری نیازمند دستور فرماندار است که در حادثه دیروز صبح فرماندار سبزوار بلافاصله به صورت تلفنی دستور اعزام آتش نشانان به محل حادثه را صادر کرد.

لزوم سامان دهی امکانات از سوی دولت برای اطفای حریق در حوادث جاده ای

نماینده سبزوار در مجلس نیز گفت: دولت باید با ارائه خدمات، متمرکز کردن خدمات برای روستاییان و سامان دهی امکانات در حوادث جاده ای، اطفای حریق در جاده هارا مدیریت کند. مقصودی افزود: طبق قوانین جهانی و بین المللی در زمان کمتر از 3 دقیقه باید خدمات آتش نشانی به محل وقوع حوادث برسد بنابراین نمی توان با تغییر قانون، از آتش نشانی ها برای اطفای حریق و حوادث جاده ای استفاده کرد. وی ادامه داد: برای ارائه خدمات آتش نشانی به روستاییان برنامه ای در دستور کار است که در مناطق روستایی خدمات آتش نشانی با مشارکت مردم و دهیاری ها ارائه شود که امید است با همکاری مردم این امر محقق شود. وی بیان کرد: قانون سازمان آتش نشانی مشخص است و این گونه نیست که خدمات شهری به روستاییان داده شود بنابراین چنین قانونی وجود ندارد و باید در روستاها با متمرکز کردن روستاها در یک نقطه به کنترل حوادث جاده ای مانند حریق و آتش سوزی کمک کرد. وی با اشاره به خروج ماشین های آتش نشانی از محدوده شهری در برخی مواقع ضروری، تصریح کرد: در همان زمانی که آتش نشانی در خارج از حریم شهر حضور دارد، اگر اتفاقی در شهر رخ بدهد و کسی در حوزه شهر اتفاقی برایش بیفتد و آسیب ببیند، آتش نشانی باید جواب گوی قانونی باشد.

پیگیر احداث ایستگاه آتش نشانی در محور سبزوار- نیشابور هستیم

معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار نیز در خصوص لزوم ایجاد ایستگاه آتش نشانی در محور سبزوار- نیشابور به دلیل عبور سالانه بیش از 25 میلیون زائر و مسافر و امکان وقوع حوادث رانندگی، گفت: امکان احداث ایستگاه های آتش نشانی در مسیر این محور برای خدمات رسانی سریع تر و بهتر به حوادث رانندگی وجود دارد. اسماعیل نصرآبادی افزود: یکی از اولویت های ما احداث ایستگاه آتش نشانی در محور سبزوار- نیشابور است تا بتوانیم در یکی از روستاهای پر جمعیت این محور ایستگاه آتش نشانی برای خدمات رسانی به حوادث رانندگی و روستاییان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: احداث یک ایستگاه آتش نشانی از محل اعتبارات سال 1398 در محور سبزوار- نیشابور در دستور کار قرار دارد. معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار تاکید کرد: تامین هزینه احداث این ایستگاه از دو محل اعتبارات دهیاری ها و سازمان مدیریت بحران کشور امکان پذیر است و موضوع تامین اعتبار احداث ایستگاه آتش نشانی در محور سبزوار- نیشابور را پیگیر هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر