بازدید 5131

نماینده تهران: جامعه ما شاد نیست

کد خبر: ۸۵۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 07 December 2018

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: تحلیل‌هایی که به جامعه داده می‌شود در کنار این که باید صحیح باشد باید ایجاد امید هم کند.

به گزارش ایسنا، داود محمدی در خصوص لزوم اهتمام به بحث ایجاد امید در جامعه اظهار کرد: ایجاد شادی در جامعه امری یک بعدی نیست و ابعاد مختلف دارد و در این خصوص ابعادی همچون روانشناختی، روانشناسی، اقتصادی یا سیاسی را می‌توان مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: ما باید بحث امید را در این ابعاد بررسی کنیم تا بتوانیم به این مهم در سطح جامعه دست پیدا کنیم. البته جامعه ما متاسفانه شادی لازم را ندارد و ما باید در این حوزه یک آسیب شناسی داشته باشیم و مشخص شود چه عواملی موجب شده شادی در جامعه ما کاهش پیدا کند.

وی افزود: ما باید زمینه‌های مختلف را در این خصوص بررسی کنیم، برای مثال در بعد اقتصادی باید توجه کنیم اگر جامعه امنیت اقتصادی داشته باشد، اقتصاد مردم بر مدار صحیح باشد و مردم درآمد مکفی داشته باشند امید ایجاد می‌شود. در این حوزه باید از هنر مشروع استفاده کرد چرا که موجب ایجاد شادی در جامعه می‌شود، ما در خیلی از حوزه‌ها هنر مشروع داریم و هنرمندان می‌توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک زمانی یک خبری واقعیتی را مطرح می‌کند و آن را بیان می‌کنیم، اما پیرو آن تحلیل‌های ناامید کننده امر صحیحی نیست.

وی گفت: تحلیل‌هایی که به جامعه داده می‌شود در کنار این که باید صحیح باشد باید ایجاد امید هم بکند و موجب برداشت‌های غلط نشود. ما امکانات زیاد و جمعیت جوانی در کشور داریم، باید توسعه ایجاد شود، اقتصاد رونق پیدا کند، ما در ابعاد جهانی با مشکلاتی رو به رو هستیم، فشارهایی به ما وارد می‌شود که اینها ایجاد نگرانی می‌کند.

محمدی در پایان افزود: تا آن جا که ممکن است در حوزه سیاست خارجی باید با تاکید بر حفظ اقتدار کشورمان این موارد را با عقلانیت و درایت اداره کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار