بازدید 2971

نوبخت: بودجه سال آینده بودجه‌ای هدفمند است

کد خبر: ۸۵۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 06 December 2018
سازمان برنامه و بودجه: سال ۹۸ باید اهداف و برنامه‌ها مشخص شود تا بودجه مانند یک برنامه این اهداف را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود:​ لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس شورای اسلامی رفته است و طبق اسناد همزمان و همراه ارسال لایحه بودجه در هر سال، باید اسناد و گزارش‌های دیگری را هم به مجلس تقدیم کنیم و همچنین آنچه تحت عنوان لایحه بودجه تنظیم شده، در ۶ جلد تنظیم شده و جلد نخست آن با عنوان ماده واحده و جداول کلان است و پیوست ۱ تا ۵ نیز به همراه دارد که هر یک به موضوعی مربوط می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای برنامه ششم توسعه گزارشی نیز از عملکرد سال قبل که ۳ جلد می‌باشد به مجلس تقدیم شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه سال آینده بودجه‌ای هدفمند است، گفت: در سال ۹۸ باید اهداف و برنامه‌ها مشخص شود تا این بودجه همانند یک برنامه این اهداف را دنبال کند.
وی ادامه داد: بند ۱ قانون برنامه و بودجه تکلیف دیگری برای دولت در زمان تقدیم لایحه بودجه مشخص کرد و باید دولت یک برنامه مشخصی از سال ۹۸ را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته باشد یعنی برنامه سال ۹۸ در دو جلد تهیه و باعنوان سند بنیادین لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس تقدیم شد.
نوبخت افزود: از آنجایی که بودجه ریزی سال ۹۸ در جهت تکلیف قانون برنامه با روش عملیاتی و مبتنی بر عملکرد تهیه شده برای هر بخش و به میزان فعالیت آن‌ها پول مشخصی اختصاص یافته و بر همین اساس کار هر بخش و سازمان تنظیم شده است.
وی گفت:​ برای اینکه مجلس اطمینان داشته باشد که بودجه براساس قیمت تمام شده و برنامه مشخص تهیه شده یک جلد کتاب به جزئیات فعالیت‌های متنوع دولت در بخش‌ها و فصول مختلف را با قیمت‌های تمام شده آن‌ها مشخص و توضیح داده ایم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از آنجایی که برای سال ۹۸ باید طرح‌های عمرانی را واگذار یا با مشارکت بخش غیردولتی انجام دهیم برای شفاف سازی کتابی از مجموعه طرح‌هایی که در سال ۹۸ واگذار خواهد شد تهیه و منتشر شد.
نوبخت با بیان اینکه امسال تمامی دستگاه‌های معاف از مالیات معرفی شده است گفت: گزارشی غیر از یارانه در تبصره ۱۴ بودجه و هدفمندی تهیه شد که در سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی و پرداخت یارانه است که این غیر از یارانه غیرمستقیم است.
نوبخت ادامه داد:​ دولت ۴۳۳ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی دارد و این منابع از مالیات، واگذاری ها، نفت و ... تأمین می‌شود و دولت نفت و گاز را هر سال می‌فروشد تا منابعی را به دست بیاورد و درکنار آن اوراق و سهام شرکت‌ها نیز وجود دارد.
وی گفت: هر سال بخش قابل توجهی از اوراقی را که سال گذشته فروختیم، خرید می‌کنیم و کاملاً مسلط هستیم که این اوراق چه زمانی سررسید می‌شود و مجوزی از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داده شده برای اوراقی که خریداری شده و فقط درحالی پرداخت می‌شود که سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار