بازدید 2200

انتقاد یک مقام سازمان ملل از تخریب خانه مصری‌های ملاقات‌کننده با او

یک کارشناس حقوقی بین‌المللی اعلام کرد، مسؤولان مصری منازل افرادی را که اخیراً با این کارشناس دیدار کرده بودند، تخریب کرده و یا آنها را از خانه‌هایشان بیرون نموده یا آنها را بازداشت کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶ 05 December 2018

یک کارشناس حقوقی بین‌المللی اعلام کرد، مسؤولان مصری منازل افرادی را که اخیراً با این کارشناس دیدار کرده بودند، تخریب کرده و یا آنها را از خانه‌هایشان بیرون نموده یا آنها را بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، لیلانی فرحة، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه مسکن مناسب برای افراد؛ اعلام کرد که از نحوه تعامل مسؤولان مصری با گروه‌هایی که وی طی آخرین سفر رسمی‌اش به مصر با آنها دیدار کرد، بهت زده شده است.

این مسؤول سازمان ملل عنوان داشت، مقامات مصری با وجود اینکه به وی اطمینان داده بودند که از هیچ فردی که با او دیدار کرده یا اطلاعاتی را به وی یا اعضای هیئت همراهش داده بود، انتقام جویی نکنند یا آنها را نترسانند اما مسؤولان مصری در تعهد به اطمینان بخشی‌هایی که داده بودند، شکست خوردند.

فرحة در ادامه با بیان اینکه مقامات مصر محدودیت‌هایی را برای تماس او با ساکنان جزیره "الوراق" در قاهره اعمال کرده‌اند؛ مقامات این کشور را به عدم پایبندی به تعهداتشان و نقض‌های قوانین حقوق بشری متهم کرد.

وی در ادامه افزود که پس از ماموریتش که از ۲۴ سپتامبر تا سوم اکتبر ادامه داشت، شماری از خانواده‌هایی که با او دیدار کرده بودند، در معرض اخراج اجباری قرار گرفتند که این اقدام با قوانین حقوق بشری بین‌المللی در تناقض است.

این مسؤول سازمان ملل تصریح کرد، ساختمان‌های چند طبقه تخریب و وسایل خانه‌ها به خیابان انداخته شدند و ساکنان آن‌ها آواره شدند. از میان منازل و ساختمان‌هایی که هدف قرار گرفته شدند، منازل متعلق به خانواده‌های رهبرانی بود که با وی دیدار کرده بودند.

در همین راستا، میشل فورست، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مدافعان حقوق بشر تاکید کرد، گزارش‌هایی در خصوص فعالان و وکلایی دریافت کرده است که این افراد در حوزه حقوق مربوط به اسکان فعالیت می‌کنند و این گزارش‌ها حکایت از این دارد که این افراد مورد تعقیب قرار گرفته‌اند و تصاویری‌ از آن‌ها از سوی اشخاص ناشناس گرفته شده است.

وی همچنین گفت: برخی از آن‌ها از سوی اشخاص ناشناس که تماس‌های تلفنی را با آنها گرفته بودند، تهدید شده‌اند و برخی دیگر نیز گفته‌اند که پلیس آنها را برای بازجویی احضار کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل