بازدید 3789

کشته شدن ده‌ها داعشی در درگیری‌های دیرالزور

کد خبر: ۸۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 05 December 2018

فارس نوشت: یک نهاد وابسته به مخالفان دولت سوریه از تلفات بالای گروه تروریستی داعش در درگیری‌های دو روز گذشته در استان دیرالزور خبر داد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به مخالفان دولت سوریه، از کشته شدن شمار زیادی از عناصر تروریستی داعش در شرق سوریه خبر داد.
این مرکز چهارشنبه (۱۴ آذر) گزارش داد که طی درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته عناصر گروه تروریستی داعش با شبه نظامیان مورد حمایت ائتلاف آمریکا در استان دیرالزور سوریه، ۲۸ تن از آن‌ها کشته شده‌اند.
دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید این تعداد در درگیری‌ها مستمر و بمباران مناطق تحت اشغال تروریست‌ها از سوی جنگنده‌های ائتلاف مذکور کشته شده‌اند.
بر اساس این گزارش، سه تن از کشته‌ها عامل انتحاری بودند که خودروهای بمب‌گذاری شده را در منطقه منفجر کرده‌اند.
بر اساس آماری که اخیرا دیدبان حقوق بشر سوریه از تعداد کشته‌های داعش در شرق سوریه منتشر کرده، از دهم سپتامبر (19 آبان) تا امروز ۸۲۰ تروریست کشته شده‌اند.
دیدبان سوریه می‌گوید داعش از ابتدای حملات هوایی ائتلاف آمریکا به مواضع آن در شهر «هجین» دیرالزور، «شدیدترین» حملات را به خود دیده است.
طی این مدت، ائتلاف مذکور بارها اهداف غیر نظامی را هدف قرار داد که بر اثر آن بیش از صد نفر آن‌ها که معمولا زنان و کودکان بودند، کشته شده‌اند.
شرق رودخانه فرات همچنان خارج از سیطره دولت سوریه بوده و شبه نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا و عناصر تروریستی داعش این منطقه را اشغال کرده‌اند و هر از گاهی با یکدیگر در بخش جنوبی آن درگیر می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل