بازدید 1961
۱

گره گشایی ATR ادامه دارد

با تداوم فعالیت هواپیماهای ATR تعداد پروازهایی که در مسیرهای کوتاه میان فرودگاه‌های کشور انجام می شوند همچنان رو به افزایش بوده و این بار مسیر پروازی جدید میان تهران و اراک برقرار شده است.
کد خبر: ۸۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 03 December 2018

با تداوم فعالیت هواپیماهای ATR تعداد پروازهایی که در مسیرهای کوتاه میان فرودگاه‌های کشور انجام می شوند همچنان رو به افزایش بوده و این بار مسیر پروازی جدید میان تهران و اراک برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی از امروز( دوشنبه) پروازهای برنامه‌ای جدیدی میان تهران و اراک برقرار شده که این پروازها نیز مانند دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مسیرهای کوتاه به وسیله هواپیماهای ماATR انجام خواهند شد.

پس از اجرایی شدن برجام، ایران ایر توانست قرارداد خرید هواپیماهایی جدید را با سه شرکت بویینگ، ایرباس وATR به امضا برساند و در چارچوب این قراردادها 16 هواپیمای جدید وارد کشور کند.

با توجه به سنگ اندازی‌های دولت آمریکا عملا امکان اجرای قرارداد خرید هواپیما از بویینگ فراهم نشد و ایرباس نیز هرچند سه فروند هواپیما به ایران ایر تحویل داد اما با توجه به فراهم نشدن مقدمات فاینانس لازم امکان تداوم تحویل این هواپیماها فراهم نشد.

در این میان تنها شرکت ATR به بخش قابل توجهی از قراداد خود عمل کرد و توانست از 20 فروند هواپیمای قرارداد، 13 هواپیما را به ایران تحویل دهد.

این هواپیماها هرچند نسبت به هواپیماهای جت سرعت کمتری دارند اما نیاز جدی ایران به ناوگان کوچک با برد کوتاه را جبران کرده و توانسته بخش قابل توجهی از دغدغه‌های موجود برای توسعه فعالیت در فرودگاه‌های کوچک را پاسخ دهد.

با ورود ATR های جدید، ایران ایر در طول ماه‌های گذشته چند برنامه پروازی مجزا را اجرایی کرد. از یک سو تعدادی از پروازها میان تهران و شهرهای شمالی که برای چند سال متوقف شد بار دیگر از سر گرفته شد و از سوی دیگر با قرار دادن مرکز فعالیت تعدادی از این هواپیماها در جنوب کشور، بسیاری از فرودگاه‌های این منطقه از مواهب ATR بهره مند شدند.

امروز و با توجه به افزایش توان ایران ایر در مدیریت این پروازها مسیری جدید نیز آغاز به کار کرده که می‌تواند در مسیرهای مرکزی کشور اهمیت جدی داشته باشد.

بر اساس اطالاعات ارائه شده، از امروز و به شکل هفتگی پروازهای برنامه‌ای جدیدی میان تهران و اراک بر قرار خواهد شد تا فرودگاه این شهر که از نظر فعالیت جز کم ترافیک ترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌رود بتواند لااقل در ارتباط با پایتخت عملکردی دائمی داشته باشد.

طبق این برنامه ریزی این پرواز ساعت ۶ صبح از مهرآباد حرکت می کند و ساعت ۷:۱۰ نیز از اراک به مقصد مهرآباد راهی می شود. ساعت ۱۶:۳۰ نیز از مهرآباد عازم فرودگاه اراک می شود و ساعت ۱۷:۳۰ فرودگاه اراک را به مقصد تهران ترک می کند.

ایران باید از ATR 20 هواپیما می گرفت که تاکنون تنها شرایط برای ورود 13 فروند آن فراهم شده است. با توجه به تحریم‌های آمریکا و تاکید دولت ترامپ بر حفظ فشار بر صنعت هوایی ایران، فعلا مشخص نیست هواپیماهای باقی مانده چه زمانی به ایران می رسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ای لعنت به ذات این ترامپ... کی هشت سالش تموم میشه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار