بازدید 4273

توضیحاتی درباره چرایی احیای کارت سوخت

کد خبر: ۸۵۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 03 December 2018

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که در مرحله فعلی احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و بعد از آن زیر بنای تصمیمات بعدی است، گفت که قطعا در آینده با احیای کارت سوخت به سمتی خواهیم رفت که زدن بنزین تنها با کارت سوخت انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، اسدالله قره خانی در توضیح دلیل احیای کارت سوخت و وجود شائبه‌هایی مبنی بر سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین گفت: از کارت سوخت می‌تون استفاده‌های متعددی کرد که مرحله اول ارزیابی و نظارت دقیق‌تر برای جلوگیری از قاچاق سوخت است

وی توضیح داد: بنزین در سه مرحله پالایشگاه، دپو در انبارها و مخازن و سپس جایگاه‌های سوخت وجود دارد، با احیای کارت سوخت قرار است بررسی شود که آیا جایگاه‌های سوخت بنزین را درست مصرف کرده است و فقط به خودروها می‌دهد که اگر این طور باشد آیا خودروها بیشتر از نیازشان بنزین می‌گیرند یا خیر؟ این کار برای جلوگیری از قاچاق سوخت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید مجدد بر این که احیای کارت سوخت زیربنای تصمیمات بعدی خواهد بود، گفت: بعد از این مرحله کارت سوخت می‌تواند کارکردهای دیگری داشته باشد بخصوص اگر قرار بر سهمیه بندی یا دو نرخی شدن بنزین باشد. البته این موضوع تصمیم یک دستگاه نیست.

قره خانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین میلیون نفر کارت سوخت ندارند که اکنون اطلاعیه‌های لازم برای احیای کارت سوخت داده شده‌ است. قطعا وقتی همه کارت سوخت بگیرند کارکردش این نیست که مردم تنها کارت سوخت داشته باشند لذا ممکن است در فاز بعدی بگویند زدن بنزین فقط با کارت سوخت هر فرد شدنی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر