بازدید 16709

پلی که 16‌سال در‌حال‌ساخت‌بود، در 5‌ماه فرو ریخت!

کد خبر: ۸۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ 20 November 2018

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عاملان ریزش پل سوم بشار پس از انجام کار کارشناسی و شناسایی برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، هجیر افشون در نشست بررسی وضعیت پل سوم بشار، افزود: این نشست با هدف ارائه راهکار برای ساماندهی وضعیت این پل برگزار شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت یاب علت ریزش پل سوم بشار، اظهارکرد: بخشی از پل به علت بارندگی های اخیر ریزش کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پل بخشی از گره ترافیکی مرکز استان برطرف شده بود که تیمی متشکل از مهندسان خبره برای رفع موانع به وجود آمده تشکیل شده است و پس از انجام کارهای کارشناسی شده نتیجه آن در اختیار عموم قرار می گیرد.

افشون تصریح کرد: دفتر فنی از گذشته تاکنون مکاتبات بسیاری در خصوص ایمن سازی و تثبیت این پل داشته است و همواره برای حفاظت از جان مردم به صورت ویژه وضعیت آن را رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، بغلک جنوب غربی پل سوم بشار بر اثر بارندگی‌های اخیر آسیب دیده و خاک بغلک پل را آب برده است. فاز اول پل سوم بشار پس از حدود ۱۶ سال در خرداد ماه سال جاری بهره برداری شد و زیر بار ترافیک رفته بود. این پل به طول 130متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2دهانه 45 متری است که 2 باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.

با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت و ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل این شهر ایفا کرده به‌ طوری‌ که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۵
من مهندس صنایع هستم. مطمئنم که قبل از زمان ساخت پل کار کارشناسی صحیح صورت نگرفته و نوع مصالح مورد استفاده نیز بررسی و نوع با کیفیت با قیمت مناسب انتخاب نشده. الان می خواهید پس از مرگ سهراب و تلف شدن هزینه-زمان بیت المال مجدداً جهت برخورد با عاملان ریزش پل سوم بشار کار کارشناسی و شناسایی کنید؟ آیا لازم است که مجدداً وقت و هزینه شود؟ برخورد کنید که مردم ببینند که برخورد شد، ولی از پل ایستا خبری نخواهد بود.
فقط، ایرانی میتواند.
چه هزينه اي هم بابت اين پل فاكتور كردن واسه مردم آب نداشته واسه سازنده نون داشته
از برکات کم کردن قیمت کارها که اخیرا خیلی مد شده
آن کس نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابد الدهر بماند . اول قبول کنید که ما نمی توانیم ، سپس از آن هایی که می توانند ، یاد بگیرید . لازم هم نیست دست به دامان غرب شوید که باعث جریحه دار شدن احساسات دلواپسان بشوید . همین چینی ها کار های بزرگی می کنند که ما یک هزارم آن را هم بلد نیستیم . از آن ها یاد بگیرید .
مسئولین سلام به عرض شما برسانم یک زیرگذر خاکی ساده که 2ماه بیشتر طول نباید بکشد درگلدشت خرم آباد 6سال است مردم را گرفتارکرده لطفا رسیدگی کنید.
اگه مهندس خبره ای وجود داشت که پل ساخته شده فرو نمی ریخت
چی سر جای خودش هست؟
باید اون مهندس ناظر را مجبور به پرداخت خسارت کنند تا دیگه همچین سازه ای رو تایید نکنه.
16سال یه پل ساختید.تورکوردهای گینس ثبت کنیدیه وقت چشم نخورید.
ماشاالله به مهندسان جوان کشور
واقعا پشت واگذاریهای این قبل پرئژه ها چه خبره؟
برید تحقیق کنید که ساخت این پل دست چه کسی بوده ... اینقدر از سر و ته کار و مصالح زدن که پل با یک بارون فرو ریخت !!! اونوقت پلهای دویست ساله در همین مملکت و در همین مناطق سرپا هستن !!!!
...
اونایی که منتظر خراب شدن چیزی هستند تا زود بگویند من میدانستم که ما نمیتوانیم به کوری چشم امثال تو خیلی چیزهای دیگر درست شده و داری استفاده میکنی ولی اونارو نا دیده میگیری منفی باف
16 سااال فقط برای ساخت یک پل کوچیک؟
تو این مدت میشه یه کشورو سه بار کوبید و از نو ساخت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر