بازدید 6224

رویترز: اتحادیه اروپا در پی تحریم اتباع ایران است

کد خبر: ۸۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 19 November 2018

منابع رسانه‌ای از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم اتباع ایران بابت ادعاهای ضد ایرانی در فرانسه و دانمارک خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های خبری از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم ایران خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزرای خارجه اتحادیه اروپا عصر دوشنبه در نشستی تصمیم گرفتند بابت اتهام عملیات تروریستی در دانمارک و فرانسه، تحریم‌هایی را علیه اتباع ایران در نظر گیرند.

به گفته دو دیپلمات اروپایی مطلع در این زمینه در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک تصمیمی درباره نام اشخاص خاص برای اعمال تحریم‌ها گرفته نشده بلکه تنها توافق عمومی برای تهیه فهرستی در این زمینه وجود داشت.

این در حالی است که «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه چندی قبل اخبار مغرضانه منتشره در خصوص طرح عملیات نافرجام علیه یکی از مخالفان ایرانی در دانمارک و ادعای انتساب آن به جمهوری اسلامی ایران را قویا تکذیب کرد و آن را در ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی خواند.

به نوشته رویترز، وزرای خارجه همچنین درباره ایجاد ساز و کار مالی ویژه برای ادامه تجارت با ایران به رایزنی پرداختند. آن‌ها معتقدند که این ساز و کار مالی می‌تواند از کشورهای عضو اتحادیه برابر تحریم‌های محتمل آمریکا محافظت کند.

وزارت خزانه داری آمریکا در 13 آبان تحریم‌های جدیدی را بر بخش‌های مالی، تجاری و انرژی ایران اعمال کرد و همچنین تحریم‌های رفع شده قبلی را دوباره بازگرداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی