بازدید 2544

برچیده شدن کنکور منوط به برگزاری امتحانات نهایی استاندارد است

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش مجلس معتقد است برچیده شدن کنکور منوط به برگزاری امتحانات نهایی استاندار است از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز باید با برقراری عدالت آموزشی از فعالیت موسسات آموزشی جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۵۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 18 November 2018

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش مافیای کنکور در ماندگار بودن این آزمون، گفت: موسسات آموزشی و مافیا مانع اصلی در اجرای قوانین مربوط به حذف کنکور و برچیده شدن این آزمون هستند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مادامی که وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به وظایف خود در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها عمل نمی‌کنند نمی‌توان به برچیده شدن این آزمون دل بست و امیدی داشت.
مادامی که وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به وظایف خود در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای اجرایی کردن قانون سنجش و پذیرش دانشجو عمل نکنند نمی‌توان به برچیده شدن کنکور دل بست

آموزش و پرورش باید با برقراری عدالت آموزشی راه را برای فعالیت موسسات آموزشی ببندد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با برقراری عدالت آموزشی در کل کشور راه را بر فعالیت موسسات آموزشی ببندد، بیان کرد: آموزش و پرورش باید با برگزاری امتحانات نهایی استاندارد تمام توان خود را برای رهایی دانش آموزان از غول کنکور انجام دهد. دانش‌آموزان با استرس و اضطرابی مواجه هستند که در برخی موارد آنها را از پای می‌اندازد در واقع دغدغه اصلی دانش آموزان این روزها تنها به پذیرش در دانشگاه محدود شده در حالی که باید مهارت های زندگی را بیاموزند و تجربه های لازم برای حضور در اجتماع را کسب کنند.

افزایش تاثیر مثبت معدل در کنکور 98 گامی موثر در حذف کنکور

این نماینده مردم در مجلس دهم افزایش تاثیر مثبت معدل در کنکور 98 را گامی موثر در حذف کنکور دانست و اظهار کرد: در صورتی که مسئولان ذیربط ساز و کار مناسب برای حذف کنکور را پیش بینی کنند نمایندگان و خانواده‌ها نیز با آنها همراه خواهند بود اما تصمیمات دفعتی و بدون کارشناسی نمی‌تواند موردقبول باشد.

ضرورت تشکیل بانک سوالات امتحانی

عضو فراکسیون ولایی مجلس تلاش وزیر آموزش و پرورش را برای مبارزه با مافیای آموزشی مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: چندین سال از تصویب قانون سنجش و پذیرش گذشته اما آموزش و پرورش تاکنون بانک سوالات امتحانی را فراهم نکرده است در این حالت چگونه می‌توان ادعا کرد که به دنبال حذف کنکور هستیم.

زیرساخت‌های حذف کنکور فراهم شده است؟

وی خاطرنشان کرد: حذف کنکور زیرساخت‌هایی نیاز دارد که آموزش و پرورش باید فراهم کند که مهم‌ترین آن عدالت آموزشی است که در حال حاضر به هیچ عنوان وجود ندارد.

افزایش کیفیت آموزشی؛ برچیده شدن موسسات آموزشی

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کیفیت نظام آموزشی بالا باشد و خانواده‌ها کمبود و نیازی برای تحصیل فرزندان خود احساس نکنند موسسات و کلاس‌های آموزشی و کنکوری به خودی خود جمع می‌شوند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که کیفیت آموزشی در سطح مطلوب نباشد اگر کنکور نیز حذف شود موسسات آموزشی و کنکوری از طریق سایر حربه‌ها وارد نظام آموزشی می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی