بازدید 2582

دور زدن قانون توسط بانکها برای تداوم بنگاهداری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،گفت:بسیاری از بانک ها در تلاطم بازار ارز نقش داشتند در مدت اخیر که بازار ارز با مسئله روبرو شد برخی از بانک ها ارز خریداری کردند و در حال حاضر ارز قابل توجهی در اختیار برخی از بانک ها است.
کد خبر: ۸۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 18 November 2018

علی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تداوم بنگاهداری بانک ها گفت:براساس قانون باید از بانک ها از بنگاهداری پرهیز کنند و حتی مهلت زمانی به بانک ها داده شده تا از این وضعیت بنگاهداری خارج شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بانکی ادامه داد:به دلیل نظارت ضعیف بانک مرکزی، بانک ها قانون را دور می زنند و بنگاهداری بانک ها تداوم یافته است.

بنگاهداری بانک ها به زیان اقتصاد کشور است

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از بانک ها در تلاطم بازار ارز نقش داشتند در مدت اخیر که بازار ارز با مسئله روبرو شد برخی از بانک ها ارز خریداری کردند و در حال حاضر ارز قابل توجهی در اختیار برخی از بانک ها است.

انتقاد از نظارت ضعیف معاونت نظارت بانک مرکزی و سازمان بازرسی در بحث خروج بانک ها از بنگاهداری

اسماعیلی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،تصریح کرد:یکی از دلایلی که بانک ها مایل به ترک فعالیت بنگاهداری نیستند به نظارت ضعیف دستگاه های نظارتی مانند معاونت نظارت بانک مرکزی،سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه های ذی ربط ارتباط دارد چرا که قوانین در کشور وجود دارد اما مسئله این است برخی قوانین اجرا نمی شوند.

وی ادامه داد:کمیسیون اقتصادی در چند مرحله از رییس کل بانک مرکزی،وزیر اقتصاد و سایر دستگاه های ذی ربط درباره خروج بانک ها از بنگاهداری سئوال و تذکر داده است و این موضوع پیگیری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بنگاهداری بانک ها یادآور شد:یکی از مطالبات کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر اقتصاد این بود که بانک ها روی انجام وظایف اصلی تمرکز کند نه اینکه به فعالیت ها بنگاهداری بپردازد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت،با انتقاد از ادامه‌ی بنگاه‌داری بانک‌ها و کارهای هزینه‌آور دیگر نظیر افزایش شعبه‌های بانکی، تاکید کردند: بانک مرکزی باید با نظارت کامل و دقیق، مانع بروز مشکلاتی نظیر مسائل سپرده‌گذاران برخی بانک‌ها و مؤسسات مالی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل