بازدید 3421

۳۳ کشته بر اثر وقوع توفان گاجا در هند

کد خبر: ۸۵۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳ 18 November 2018

توفان سهمگین گاجا در هند ضمن بر جا گذاشتن خسارت‌های چشمگیر ۳۳ تن را نیز به کام مرگ فرستاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، توفان گاجا در هند بعد از به بار آوردن خسارت های عمده و گرفتن جان یازده نفر، سرانجام فروکش کرد.

توفان گاجا که روز جمعه در ایالت تامیل نادو در جنوب شرق هند دست کم یازده نفر را به کام مرگ فرستاد، باعث ریشه کن شدن درختان و قطع برق شد و بیش از ۸ هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود و پناه بردن به مناطق امن کرد.

این توفان که در ساعات اولیه روز جمعه به وقت محلی به سواحل هند رسیده بود، پس از بر جا گذاشتن خسارت های چشمگیر و تلفات جانی، سرانجام فروکش کرد.

مقامات هندی می گویند مجبور به برپا کردن بیش از ۴۷۰ اردوگاه کمک رسانی و تخلیه بیش از ۸ هزار نفر از خانه های خود در مناطق آسیب پذیر شده‌اند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد این طوفان سهمگین، شاخه بسیاری از درختان را شکست، خسارات شدیدی به منازل مسکونی وارد و جاده‌ها و چادر‌های هزاران نفر از ساکنان اردوگاه‌های بشردوستانه را نیز تخریب کرد.

مقامات نیروی دریایی هند دو کشتی و یک فروند بالگرد امداد رسانی مجهز به موارد مورد نیاز و تجهیزات ضروری به منطقه اعزام کردند.

همچنین مقامات ایالتی به همراه آب اشامیدنی، مواد غذایی و امدادرسانی برای ۸۲ هزار نفر مردم آواره که دربیش از ۴۰۰ اردوگاه موقت دولتی مستقر شده اند نیز عازم مناطق طوفان زده شدند.

ساکنان مناطق طوفان زده از منازل مسکونی خودبه همراه ساکنان شش منطقه از ایالت تامیل نادو به دلیل بارش سنگین باران و وزش باد با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت تخلیه شدند.

اداپادی پالانیسوامی از مقامات ارشد ایالت تامیل گفت: گروه‌های امداد و نجات ۱۳ جسد را روز گذشته و ۲۰ جسد دیگر را امروز پیدا کردند.

اکثر اینگونه اجساد به دلیل جاری شدن سیل، آوار‌های ساختمان‌های فروریخته و برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

طوفان گاجا همچنین ۳۰ هزار تیر برق و بیش از ۱۰۰ هزار درخت را واژگون کرد.

اکنون ده هزار کارگر سرگرم تلاش برای تقویت راه اندازی و انتقال برق در مناطق طوفان زده هستند.

وی افزود، شمار زیادی بز، آهو و حیوانات وحشی به دلیل جاری شدن سیل در دو روز اخیر تلف شده اند.

از دیگر مقامات سازمان کشاورزی استان تامیل نادو اعلام کردند، وزش طوفان شدید سبب ریشه کن شدن درختان نارگیل در هزاران هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس