بازدید 3091

هشدار نماینده مجلس درباره مهدکودک‌های غیر‌مجاز

کد خبر: ۸۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ 17 November 2018

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش عظیمی از تخلف‌ها در مهد کودک‌های غیر مجاز رخ داده است و خانواده ها به دلیل عدم اگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان خود را به این مراکز می‌سپارند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خانه‌ملت در رابطه با مهد کودک‌های غیر مجاز در سطح تهران گفت: متاسفانه تعداد مهدکودک‌های غیر مجاز در سطح تهران روبه افزایش بوده و مشکلات مختلفی را برای مردم شهر به وجود آورده است. بسیاری از تخلف‌ها در همین مهد کودک‌های غیز مجاز اتفاق افتاده است.

افزایش مهد کودک‌های خانگی و غیرمجاز

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: کنترل و جمع آوری این مراکز به راحتی امکان پذیر نبوده و نیاز به برنامه ریزی و نظارت قوی دارد. امروزه مهد کودک‌های غیر مجاز و خانگی نیز در حال افزایش است.

خانواده‌ها کودکانشان را به مهد کودک‌های غیر مجاز نسپارند/ بخش عظیمی از تخلف‌ها در مراکز غیر مجاز رخ داده است

بخشی عظیمی از تخلف‌ها در این مراکز روی داده است و خانواده ها به دلیل عدم اگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان خود را به این مراکز می‌سپارند. خانواده هایی که از غیر قانونی بودن مهدکودک‌ها گاهی داردند و کودکان خودشان را به این مراکز می‌سپارند نیز متخلف و مقصرهستند. بدون شک تمامی مراکز فعال در سطح شهر باید دارای مجوز رسمی از نهاد متولی باشند.

وی ادامه داد: والدین باید با هوشیاری از مراکز غیر قانونی و غیر مجاز دوری کنند. چرا که بخشی عظیمی از تخلف‌ها در این مراکز روی داده است و خانواده ها به دلیل عدم اگاهی، آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان خود را به این مراکز می‌سپارند. خانواده هایی که از غیر قانونی بودن مهدکودک‌ها گاهی داردند و کودکان خودشان را به این مراکز می‌سپارند نیز متخلف و مقصرهستند. بدون شک تمامی مراکز فعال در سطح شهر باید دارای مجوز رسمی از نهاد متولی باشند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی از مهدکودکها در سرای محله‌ها احداث شده اند که زیر نظر شهرداری بوده و در صورت وقوع حادثه و تخلفی شهردار پاسخگو است. از طرفی باید شهرداری با همکاری سازمان بهزیستی و نهاد‌های نظارتی با رشد مراکز غیر قانونی مقابله و از طریق قانون به آنها برخورد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل