بازدید 3003
یک مقام روسی مطرح کرد:

روسیه باید به تصمیم اوپک اعتماد کند

مدیر عامل صندوق ثروت ملی روسیه گفت: نیاز داریم به تصمیم اوپک و هم‌پیمانانش برای مدیریت عرضه نفت در بازارهای جهانی اعتماد کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ 17 November 2018

مدیر عامل صندوق ثروت ملی روسیه گفت: نیاز داریم به تصمیم اوپک و هم‌پیمانانش برای مدیریت عرضه نفت در بازارهای جهانی اعتماد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، کیریل دیمیتروف اظهار کرد: معتقدم کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت علاقه‌ای به افزایش مصنوعی قیمت‌ها جهانی نفت خام ندارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تلاش‌های اخیر دونالد ترامپ برای تاثیر گذاشتن بر سیاست سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک) گفت: بر این باورم که ما باید به تصمیم‌های اوپک اعتماد کنیم، زیرا این سازمان بی‌شک علاقه‌ای به قیمت‌های بالای مصنوعی نفت ندارد.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه  تصریح کرد: آنچه آنها به دنبالش هستند ثبات بازار است؛ موضوعی که به سود هر دو قشر مصرف‌کننده و تولیدکننده خواهد بود و این روندی است که ما ظرف سال‌های اخیر داشته‌ایم. با مشارکت یکدیگر می‌توانیم تعادل را به قیمت‌های جهانی نفت خام بازگردانیم و از شوک‌های ناگهانی دور بمانیم.

ترامپ به تازگی چند بار با انتشار پیام‌هایی روی حساب کاربری توئیتر خود به اعضای اوپک تاخته و این سازمان را برای قیمت‌های بالای نفت سرزنش کرده و خواسته است اعضا گام‌هایی برای کاهش قیمت نفت خام بردارند.

در همین حال، هلیما کرافت، رئیس جهانی راهبرد کالا در شرکت آر بی سی کپیتال مارکتس (RBC Capital Markets)، اظهار کرد: انتقادهای رئیس جمهوری آمریکا این گمان را در میان فعالان صنعت نفت ایجاد کرد که عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک، با درخواست ترامپ مبنی بر کاهش نیافتن تولید موافقت می‌کند.

با وجود اعلام عربستان مبنی بر نیاز به کاهش تولید، پس از این که اوپک روز سه‌شنبه (۲۲ آبان ماه) در تازه‌ترین گزارش ماهانه‌اش پیش‌بینی خود مبنی بر کاهش تقاضا برای نفت خام را منتشر کرد، قیمت‌های نفت خام برای دوازدهمین روز پیاپی معاملات بازار نفت روندی نزولی را تجربه کرد.

کرافت گفت: گمان می‌کنم بازار صحبت‌های عربستان مبنی بر نیاز به کاهش تولید را به خاطر ترامپ نادیده می‌گیرد، زیرا بر این باور هستم که اگر توئیت ترامپ در میان نبود، این شک در میان فعالان بازار ایجاد نمی‌شد. اکنون این تردید وجود دارد که عربستان ممکن است به خاطر ترامپ از مسیر خود بازگردد. آنچه سعودی‌ها نیاز دارند انجام دهند مقابله با این تردید از طریق ارائه سیگنال‌های قوی مبنی بر عزم خود برای کاهش تولید است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان