بازدید 4821
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سایه افت بهای نفت بر بورس تهران؛ شاخص کل ۳۱۷۴ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۳۱۷۵ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۱.۷ درصدی شاخص کل مواجه شد که عمدتا ناشی از افت قیمت جهانی نفت بود.
کد خبر: ۸۵۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 17 November 2018

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۲۶ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۳۱۷۵ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۱.۷ درصدی شاخص کل مواجه شد که عمدتا ناشی از افت قیمت جهانی نفت بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۲۴ واحدی معادل ۱.۷۴ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۳۸ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۳۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۸ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۹۶۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۲۵۵ واحد کاهش معادل ۱.۶۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۰ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۳۹۴ واحد کاهش معادل ۱.۷۷ درصد به رقم ۱۳۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۰۵۸ واحد کاهش معادل ۱.۷۰ درصد همراه بود و عدد ۳۵۰ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۱۵ داشت و در سطح ۱۸۲ هزار ۹ واحد قرار گرفت.

عقب گرد ۳۱۷۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۳۶ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۱۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۴ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۵۱ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۴۹ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۲۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۲۵ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۲۴ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۰۲ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۸۹ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۸۲ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۸۰ واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۷۵ واحد کاهش، بیشترین نقش را در روند کاهشی نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۷ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۳۵ واحد، نماد کروی متعلق به توسعه معادن روی ایران با ۱۳ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۱۱ واحد، نماد فروس متعلق به فروسیلیس ایران و نماد پرداخت متعلق به به پرداخت ملت و همچنین نماد ونفت متعلق به سرمایه‌گذاری صنعت نفت با ۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۶۳ هزار و ۷۶۶ نوبت معامله و به ارزش ۷۲۰ میلیارد و ۹۸۳ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: لیزینگ آریادانا، قند نقش جهان، حق تقدم استفاده نشده باما، کارخانجات تولیدی شهید قندی، توکارنگ فولاد سپاهان، قند شیروان قوچان و بجنورد،‌آلومتک، پالایش نفت بندرعباس، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، تولید فیبر ایران، کارخانجات کاشی سرامیک سعدی و سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: صنایع ماشین‌های اداری ایران ، بین‌المللی توسعه ساختمان، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، توکارنگ فولاد سپاهان، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، ایران یاساتایر و رابر و سرمایه‌گذاری آرین توسکا بودند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های معادن بافق و بورس کالا از سوی ناظر بازار سهام به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شد. به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۲۴۷.۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنایع معادن و فلزات به ارزش کمتر از ۱۳۹ میلیارد تومان کد به کد شد.

در پالایش نفت اصفهان نیز ۹۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت در داروسازی تولیددارو با کد به کد شدن ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان کد به کد شد و ۱۰ میلیون سهم البرز دارو به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان شاهد معاملات کد به کد بود. همچنین در پتروشیمی پردیس امروز ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان به کد‌های درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم حجم و متعادل را در اغلب نماد‌های معاملاتی بازار سهام به نظاره نشست که همزمان با تمایل معامله‌گران خرده پای بازار برای عرضه اولیه امروز در کنار تداوم سایه استراتژی کوتاه مدت نگری بر کلیت معاملات باعث شد تا بورس تهران با درجا زدن نماگر‌های منتخب خود مواجه باشد.

در عین حال فشار بر سر تصفیه معاملات اعتباری کارگزار‌ها و نیاز شدید بازار به نقدینگی در گردش باعث شده تا در روز‌هایی که دلار در سرازیری قیمت‌ها افتاده تمایل سهامداران برای نقد کردن بازدهی‌های کوتاه مدت را افزایش داده است.

از بازار‌های جهانی نفت خام خبر می‌رسد، چشم انداز پیش‌بینی قیمت‌ها حتی می‌تواند سناریوی نفت ۵۰ دلاری به ازای هر بشکه را پیش چشم سرمایه‌گذاران قرار دهد.

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت ۴۵ واحدی به رقم ۱۹۱۱ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران یک میلیارد و ۳۵۹ میلیون برگه بهادار در قالب ۴۱۵ هزار و ۱۱۰ نوبت معامله و به ارزش ۸۱۱ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قیمت نفت هم بالابره بورس دیگه بالانخواهدرفت ودرجاخواهدزددرست مثل دی ۹۲
همینایی که تا چند وقت بیش برای خرید سهام از بورس از همدیگه سبقت میگرفتند و بهم رحمی نداشتند




تا چند روز دیگه بابت متهم کردن مسئولین به اوضاع بورس صداشون در میاد که چرا چنان شد؟



بله/جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار