بازدید 8300

۳۰ درصد مدارس تهران فرسوده هستند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران مجلس شورای اسلامی از نشست شورای ۵۱ نفره امید متشکل از نمایندگان تهران در مجلس و اعضای شورای شهر تهران با موضوع رسیدگی به وضعیت آموزش و پرورش استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 17 November 2018

فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره فرسوده بودن مدارس تهران گفت: در همین رابطه نشستی از سوی آموزش و پرورش استان تهران با برخی از نمایندگان و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد که با توجه به اینکه 30 درصد مدارس تهران فرسوده بوده که نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارند، مصوب شد که نشستی در حضور شورای 51 نفره امید متشکل از نمایندگان تهران در مجلس و اعضای شورای شهر با همین موضوع تشکیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در تهران به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، افزود: یکی از راه‌های نشاط، بروز خلاقیت و کشف استعدادهای دانش آموز بهره مندی از فضای آموزشی مناسب است که در حال حاضر این شرایط به ویژه در استان تهران مهیا نیست.

طرح استفساریه مجلس برای الزام شهرداری به منظور پرداخت 5 درصد عوارض به آموزش و پرورش
در طرح استفساریه‌‎ای که مجلس آن را تدوین خواهد کرد با توجه به افزایش تراکم شهر تهران، 5 درصد عوارض باید مورد بازنگری قرار گیرد

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطروحه دیگر در خصوص مدارس استان تهران، واریز 5 درصد از عوارض شهرداری به حساب آموزش و پرورش استان تهران و مناطق استان بوده که هنوز محقق نشده و مقرر شد نمایندگان مجلس در این خصوص برای اجرای قانون، طرح استفساریه‌ای را تدوین و برای الزام شهرداری به قانون آن را مصوب کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در طرح استفساریه‌‎ای که مجلس آن را تدوین خواهد کرد با توجه به افزایش تراکم شهر تهران، 5 درصد عوارض باید مورد بازنگری قرار گیرد تا در صورت امکان عدد 5 درصد سهم آموزش و پرورش نیز افزایش یابد.

اولادقباد اضافه کرد: مناطق اقماری شهر تهران به ویژه اسلامشهر، شهرری، بومهن و شمیرانات به لحاظ آموزشی نیاز به توجه بیشتری دارد و به ویژه از نظر فضای فیزیکی آموزشی این مناطق باید در اولویت باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور خیرین مدرسه ساز در شهرهای کم برخوردار استان تهران را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: هرجا این خیرین به پرونده‌ای ورود کرده‌‎اند تحول بزرگی ایجاد کرده‌اند که این ورود به پرونده مدارس استان تهران نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار