بازدید 2768

گردشگری مریوان تنها با ۷۰ میلیون تومان اداره می شود

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: مریوان به عنوان قطب گردشگری و دارای چهارمین دریاچه دائمی آب شیرین جهان تنها ۷۰ میلیون برای صنعت گردشگری بودجه دریافت می کند.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 17 November 2018

منصور مرادی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید از نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان مریوان، اظهار داشت: با وجود اینکه مقام معظم رهبری کردستان و به خصوص شهرستان مریوان را استان و شهرستان فرهنگی عنوان کردند، اما سازمان صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان اداره ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: این در حالی است که مریوان به لحاظ گردشگری ثبت جهانی شده است، اما تنها نمایندگی سازمان میراث فرهنگی دارد و طبق گفته کارکنان از اعتباراتی که به این نمایندگی داده شده است در سال 97 تنها 70 میلیون تومان بودجه تخصیص یافته است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مریوان با دریاچه زریوار، آثار گردشگری و صنایع دستی که دارد از پتانسیل های خدادادی و طبیعی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است اما فاقد اداره و نیروی متخصصی لازم در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه نمایندگی سازمان میراث فرهنگی در مریوان تنها 3 کارمند دارد، اظهار داشت: برای معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متاسفم که برای گردشگری شهرستان مریوان تنها 70 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که تنها هزینه آب و برق و هزینه های ساختمان استیجاری فرسوده می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه انتظار می رود به صنعت گردشگری مریوان توجه ویژه ای شود، بیان داشت: شهرستان مریوان قطب گردشگری است، دریاچه زریوار چهارمین دریاچه دائمی آب شیرین در جهان است اما توجهی از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی شود وتنها با 70 میلیون تومان اداره می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی