بازدید 2514

دولت با بودجه ای منطقی می تواند سال ۹۸ را پشت سر بگذارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت با حذف برخی هزینه های غیر ضرور می تواند بودجه ای منطقی برای سال ۹۸ طراحی کند تا به واسطه آن به راحتی سال ۹۸ را پشت سربگذارد.
کد خبر: ۸۵۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 17 November 2018

سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص تغییر روش در بودجه نویسی سال ۹۸ اظهار داشت: شرایط حاکم بر اقتصاد و تحریم هایی که علیه کشور وجود دارند، باعث می شود که بودجه نویسی سال ۹۸ مشابه سال‌های گذشته نباشند و دولت باید به فکر تغییراتی در روش بودجه ریزی باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور نمی‌تواند تمام اعتبارات و هزینه ها را متناسب با شرایط معمول اجرایی کرد بنابراین باید تغییراتی در بودجه نویسی اعمال کرد و عملکرد بودجه ای دولت رد سال 98 را به نحوی تدوین کرد که قابلیت اجرا داشته باشد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس بیان داشت: دولت می تواند برای صرفه جویی در بودجه و اعتبارات دست به حذف برخی هزینه ها بزند، این پیشنهاد باید از سوی دولت به مجلس ارائه شود اما با این کار دولت می تواند برخی هزینه های غیر ضرور را از لایحه بودجه سنواتی حذف کند.
با توجه به شرایط پیش آمده برای اقتصاد کشور نمی‌تواند تمام اعتبارات و هزینه ها را متناسب با شرایط معمول اجرایی کرد

وی تاکید کرد: با این حال برخی هزینه ها اجتناب ناپذیر است، پرداخت حقوق کارکنان دولت از جمله هزینه هایی است که دولت مجبور است آن را پرداخت کند و برای این هزینه باید منابعی را در نظر بگیرند، اما هزینه هایی در بودجه های سنواتی وجود دارد که با حذف آن می توانیم سال ۹۸ را با بودجه منطقی تر پشت سر گذاشت.

شناسایی هزینه های غیر ضرور با کمک مجلس

فرشادان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت بیان داشت: دولت نمی‌تواند از حقوق و مزایای کارکنان کم کند اما در بخشی از هزینه‌ها می‌تواند صرفه جویی داشته باشد که دولت با همکاری مجلس می‌تواند این هزینه‌های غیر ضرور را شناسایی کند و از لایحه بودجه سال ۹۸ خارج کنند.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید پیشنهاد لازم برای حذف هزینه ها غیر ضروری خود را به مجلس بیاورد، مجلس در این زمینه ورود نمی کند اما نمایندگان در این مسیر دولت را همرای خواهند کرد چرا که عرف نیست که مجلس بگوید کدام هزینه از لایحه بودجه حذف شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با بیان اینکه دولت می تواند در بودجه ۹8 منعطف باشد، اظهار داشت: در بودجه 98 دولت می تواند تغییراتی را متناسب با شرایط اقتصادی اعمال کند، در سنوات گذشته دولت بودجه ای که اعلام کرده بود را تا پایان سال اجرا کرد اما در سال 98 می تواند با ارائه لایحه اصلاحیه بودجه را متناسب با وضعیت اقتصادی تغییر دهد مطمئنا مجلسی ها با دولت همراهی می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار