بازدید 2771

گزارش چشم‌انداز بازارهای گاز جهان دسامبر در وین اعلام می‌شود

بیستمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرخانه این مجمع خلاصه‌ای از یافته‌های چشم‌انداز بازار گاز جهان در سال ۲۰۱۸ را در وین ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 16 November 2018

بیستمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرخانه این مجمع خلاصه‌ای از یافته‌های چشم‌انداز بازار گاز جهان در سال ۲۰۱۸ را در وین ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف)، بیستمین نشست وزیران مجتمع کشورهای صادرکننده گاز، روز چهارشنبه (۲۳ آبان ‌ماه) مقارن با دهمین سالروز تاسیس این مجمع در شهر پورت آو اسپین (Port of Spain)، پایتخت ترینیداد و توباگو، به ریاست فرانکلین خان، وزیر انرژی این کشور برگزار شد.

در بیستمین نشست این مجمع که با حضور گسترده اعضا همراه بود، نمایندگانی از کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی و ونزوئلا حضور داشتند.

وزیران انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز در این نشست بار دیگر نقش مهم گاز طبیعی در رفاه بشر و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را یادآور شدند. آنان همچنین بر لزوم همکاری‌های نزدیک برای توسعه بیشتر منابع گازی و بازارهای این سوخت پاک با هدف بهره‌مندی ملت‌های جهان تاکید کردند.

این دوره از نشست وزیران همچنین میزبان جمهوری آنگولا به عنوان عضو ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود.

در این نشست چشم‌انداز بازارهای گاز جهان جی‌یی‌سی‌اف برای سال ۲۰۱۸ میلادی (GECF ۲۰۱۸ Global Gas Outlook) به بحث گذاشته شد و پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر ارائه خلاصه‌ای از یافته‌هایش به عموم، در هفتم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی در وین مورد تایید قرار گرفت.

در این نشست درباره بولتن آماری سالانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای سال ۲۰۱۸ و گزارش کوتاه‌مدت جی‌یی‌سی‌اف از بازار بحث و از دبیرخانه برای تلاش‌های مداوم و سازنده‌اش قدردانی شد.

نشست وزیران پیشنهاد هیئت مدیره موسسه تحقیقات گاز جی‌یی‌سی‌اف (GRI) را برای در نظر گرفتن و اعمال اقدام‌های لازم به‌منظور بهبود کارایی این نهاد را تایید کرد.

درباره تصمیم اعلام شده در بیانیه نشست سانتاکروز د لا سیرا سال ۲۰۱۷ در بولیوی، که میزبانی پنجمین نشست سران کشورها و دولت‌های مجمع کشورهای صادرکننده گاز را به مالابو، جمهوری گینه استوایی، واگذار کرد؛ نشست وزیران مقدمات انجام شده از سوی گینه استوایی را تایید کرد.

بودجه سال ۲۰۱۹ دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز تایید شد و بیستمین نشست وزیران، مانوئل کوِدو، وزیر نفت ونزوئلا، را به عنوان رئیس نشست وزیران سال ۲۰۱۹ برگزید، همچنین لوئیس آلبرتو سانچز فرناندز، وزیر منابع هیدروکربنی بولیوی به عنوان نایب رئیس مجمع سال آینده میلادی انتخاب شد.

بر این اساس، بیست و یکمین نشست وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، در کاراکاس ونزوئلا برگزار می‌شود.

در پایان نیز از مقام‌ها، دولت و مردم ترینیداد و توباگو برای سازماندهی مطلوب نشست و مهمان‌نوازی آن‌ها قدردانی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی