بازدید 1934
دیپلمات‌های اروپایی:

تحریم آمریکا علیه روسیه شکست خورده است

با توجه به افزایش روزافزون همکاری اقتصادهای بزرگ اروپایی با روسیه برخی دیپلمات‌های این اتحادیه معتقدند تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه شکست خورده است.
کد خبر: ۸۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 13 November 2018

با توجه به افزایش روزافزون همکاری اقتصادهای بزرگ اروپایی با روسیه برخی دیپلمات‌های این اتحادیه معتقدند تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه شکست خورده است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، تعامل اقتصادی کشورهای بزرگ اروپایی با روسیه روز به روز افزایش می‌یابد و به همین دلیل بسیاری از دیپلمات‌های اروپایی معتقدند که تحریم‌های غرب و به خصوص آمریکا علیه این کشور شکست خورده است.

نخستین دور تحریم‌های غرب علیه روسیه در سال ۲۰۱۴ و به بهانه مداخله این کشور در امور اوکراین اعمال شد و دسترسی مسکو را به برخ منابع تجاری و مالی بست. 

با توجه به افزایش فروش سامانه پدافند هوایی S400 توسط این کشور به نظر می‌رسد تحریم‌ها به پایان خود رسیده‌اند. هر سامانه S400 حدود ۴۰۰ میلیون دلار قیمت دارد و با توجه به اینکه این سامانه قوی‌ترین سیستم پدافند هوایی جهان محسوب می‌شود، کشورها برای خرید آن در حال رقابت هستند و علی‌رغم تلاش‌های آمریکا و تهدید واشنگتن به تحریم خریداران این سامانه شاهد فروش هر چه بیشتر این سامانه پدافند هوایی هستیم.

هند و ترکیه به طور جداگانه قرار خرید این سامانه را با روسیه بسته‌اند و چین نخستین محموله خود از این سامانه را دریافت کرده است.

در حال حاضر عراق، عربستان و قطر نیز در حال مذاکره با روس‌ها برای خرید سامانه S400 هستند. 

آندری فرولوف، می‌گوید: به لطف ورود چین و هند برای خرید این سامانه‌ها می‌توان گفت که تعامل تجاری با روسیه همچنان ادامه دارد. 

گزارشات حاکی از آن است که اقدامات آمریکا برای تحریم روسیه و منزوی کردن این کشور ناموفق بوده و در بسیاری از چرخه‌های مالی و سیاسی، تحریم‌ها شکست خورده هستند.

فایننشیال تایمز گزارش داد:‌ تعمیق روابط تجاری بین چین و روسیه، تلاش‌های آمریکا برای قطع دسترسی روسیه به منابع مالی و تجاری را با شکست رو به رو کرده است. ایران، ترکیه و عربستان نیز روابط گرم‌تری را با مسکو برقرار کرده‌اند. 

افزایش تقاضای اتحادیه اروپا برای گاز و نفت روسیه در کنار سرمایه‌گذاری مستقیم این اتحادیه در مسکو در کنار سفر پیاپی سران اروپایی به این کشور حاکی از ناموفق بودن استراتژی تحریم علیه این کشور برای منزوی کردن آن بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی