بازدید 2843

قتل خاشقجی تبدیل به لقمه گیر کرده‌ای در گلوی سعودی‌ها شده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است سعودی‌ها هرگز به‌دنبال حل پرونده خاشقجی و گره باز کردن از آن نیستند و سفر سران سعودی به ترکیه صرفا برای ممانعت از ادامه روند تحقیقات در این پرونده است.
کد خبر: ۸۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 13 November 2018

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش دادستان کل عربستان در جریان سفر به ترکیه برای جلوگیری از ادامه تحقیقات درخصوص پرونده جمال خاشقجی، گفت: عربستان دچار یک کلاف سردرگم در خصوص خاشقجی شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سیاست های عربستان همواره مجموعه ای از راهبردهای ناقص، غیرهمگون و وابسته است، عنوان کرد: وابستگی سعودی ها به لحاظ سیاست خارجی عربستان بوده که هیچگاه استقلال نداشته و برگرفته از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی ادامه داد: عربستانی ها موظف به اجرای تصمیمات آمریکایی ها در حوزه سیاست خارجی هستند از این رو همواره سیاست های سعودی در تمامی امور بین المللی کلاف سردرگمی بوده که وابسته به سیاست های آمریکایی است.

 

بیشتر بخوانید:

مجامع بین المللی در موضوع بحران یمن خفقان گرفته اند
واکاوی دلیل رسانه‌ای شدن قتل خاشقچی

 

آزادیخواه در ادامه اعزام تیم 15 نفره از عربستان سعودی به ترکیه برای پیگیری نقشه قتل خاشقجی را شبیه یک خنده معنادار در روابط بین الملل دانست و افزود: قاعده و قانون بین المللی بر این است که باید در نظام دیپلماسی و رسانه ای از خبرنگاران دفاع شود از این رو خاشقجی به عنوان یک خبرنگار مصونیت داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تصریح کرد: با این حال سعودی ها نقشه از پیش طراحی شده ای را اجرا کردند آمریکایی ها در نظر داشتند.

وی ادامه داد: چه عربستان نقش مستقیم و چه واسطه در جریان قتل خاشقجی داشته باشد، پرونده مبهمی برای ترکیه ایجاد کرده که کلید راه حل آن در دست سعودی ها نیست و البته آنها به دنبال حل مسأله ای نخواهند بود که در آن سهیم یا دخیل هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه پرونده خاشقجی هنوز باز بوده و سوالات فراوانی در این خصوص وجود دارد، خاطرنشان ساخت: جریان سازی فعلی، نظم سیاسی سعودی ها را به هم ریخته و نقشه علیه خاشقجی لقمه گیرکرده در گلوی سعودی ها شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار