بازدید 5813
۱

عملکرد 30 درصدی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۸۵۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 12 November 2018

فارس نوشت: صهیونیست‌ها می‌گویند در مواجهه با باران موشکی سربازان مقاومت در غزه، گنبد آهنین‌شان فقط توانسته 60 موشک از 200 راکت فلسطینی‌ها را رهگیری کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از فروکش کردن آتش خشم موشکی امشب سربازان مقاومت در غزه، از عملکرد ۳۰ درصدی سامانه پدافندی گنبد آهنین در رهگیری و انهدام موشک‌های دست‌ساز فلسطینی‌ها خبر داد.
آنطور که ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده، رزمندگان مقاومت امشب حدود ۲۰۰ موشک به قلب سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند؛ انتقام موشکی فلسطینی‌ها امشب بُرد بلندتری نسبت به حملات پراکنده قبلی داشته و این بار علاوه بر ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مستقر در مرز غزه، شهرک‌نشینانی که ۷۰ کیلومتر آن سوتر از غزه جا خوش کرده بودند هم مجبور شدند در پناهگاه پناه بگیرند.
سخنگوی رژیم صهیونیستی گفته که سامانه پدافند موشکی کوتاه‌برد این رژیم که گنبد آهنین نام دارد، فقط توانسته ۶۰ فروند موشک شلیک‌شده را رهگیری و سرنگون کند.
اسرائیل ۳ سامانه پدافند موشکی دارد؛ «گنبد آهنین» (کوتاه برد)، «فلاخن داوود» (میان برد) و «پیکان ۳» (دور برد). ساخت این سامانه‌ها البته هزینه‌های زیادی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی داشته است.
فقط گنبد آهنین در سال ۲۰۱۴، رقمی معادل ۲۲۵ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۲ معادل ۲۱۱ میلیون دلار کمک بلاعوض از سناتورهای آمریکایی دریافت کرد. در سال ۲۰۱۵ این کمک به ۴۲۹ میلیون دلار رسید.
این البته تنها رویای برباد رفته اسرائیل نیست. نسل چهارم تانک مرکاوا که صهیونیست‌ها آن را ارابه خدایان می‌نامند، در نبرد ۳۳ روزه با رزمندگان حزب‌الله لبنان، به تابوتی داغ برای سربازان صهیونیست بدل شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از کار انداختن این سامانه ها می تواند از اهداف استراتژیک حزب الله و غزه باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان