بازدید 1795

نشریه چینی: آمریکا جایی در بازار انرژی چین ندارد

گلوبال تایمز از مهمترین نشریات ارگانی حزب حاکم چین نوشت که چتر حمایتی یکجانبه آمریکا موجب شده است که این کشور جایی در بازار انرژی چین نداشته باشد.
کد خبر: ۸۵۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 12 November 2018

گلوبال تایمز از مهمترین نشریات ارگانی حزب حاکم چین نوشت که چتر حمایتی یکجانبه آمریکا موجب شده است که این کشور جایی در بازار انرژی چین نداشته باشد.

به گزارش ایرنا این روزنامه چینی روز دوشنبه نوشت، آمریکا باعث شده است تا سرمایه گذاران این کشور با موانع زیادی برای ورود به بازار انرژی چین مواجه شوند و بیشترین خسارات از این ناحیه به واشنگتن وارد شده است.

گزارش ادامه می دهد که چین بسرعت در حال باز کردن بازار انرژی به روی سرمایه گذاران خارجی است اما سرمایه گذاران آمریکایی به دلیل مخالفت های دولت آمریکا این فرصت را از دست داده اند.

در هفتمین کنگره بین المللی نفت و گاز چین که در شهر شانگهای برگزار شده است، مسئولان چینی خواستار آن شدند که سرمایه گذاران از مزایای این بازار بهره مند شد و به دنبال سرمایه گذاری در بخش انرژی باشند.

'جانگجون' معاون شرکت بزرگ نفتی 'پتروچاینا' در این همایش خاطر نشان کرد که چین مقرراتی را برای مالیات و عوارض برای خارجیان در نظر گرفته است و ضمن کاهش آنها قصد دارد آزادی بیشتری در تجارت انرژی ارایه کند.

دولت به گفته وی بازار سهامی نفتی راه اندازی کرده که در شهر شانگهای فعال است و بتدریج مقرراتی به اجرا گذاشته شده است تا خارجیان بتوانند در این کشور ایستگاه های پمپ بنزین راه اندازی کنند.

'لین شایو شیانگ' از محققان دانشگاه شیامن به این روزنامه گفت از نیمه اول سال جاری میلادی تسهیلات بیشتری در اختیار خارجیان برای ورود به بازار انرژی قرار داده شده است که به دلیل ممانعت های آمریکا شامل حال سرمایه گذاران آن کشور نشده است.

لین گفت که از ماه سپتامبر امسال با بالا گرفتن مناقشات تجاری دو کشور، چین بر روی واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا 10 درصد تعرفه وضع کرد و این فراورده قدرت رقابتی خود را در بازار چین از دست داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان