بازدید 3243

نگران‌کننده بودن بازماندگی از تحصیل در خوزستان

عضو مجمع نمایندگان خوزستان پیشنهاد داد با توجه به منابع متعدد و زاینده ثروت در خوزستان، هر کدام از شرکت‌های متولی این حوزه‌ها، هزینه‌ای از تحصیل دانش‌آموزان محروم را متقبل شوند.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 12 November 2018

مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در خوزستان گفت: وضعیت معیشتی در نقاط مختلف استان خوزستان به گونه‌ای است که خانواده‌های دارای بضاعت مالی اندک ناچار به انصراف از تحصیل فرزندان خود می‌شوند؛ ضمن آنکه تدابیر کلان به سمت و سویی رفته که مردم خوزستان علیرغم واقع شدن منابع بی‌نظیر انرژی و کشاورزی در این استان، بهره پایینی از این نعمات خدادادی می‌برند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل فقر و کمبود امکانات در خوزستان، یکی از دلایل افت کیفیت تحصیلی در این استان است، به گونه‌ای که خوزستان رتبه 31 در بحث رتبه آموزشی دارد؛ یعنی آخرین رتبه‌های تحصیلی کشور.

روستاهای دارای منابع عظیم ثروت مدرسه ندارند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع بازماندگی از تحصیل در خوزستان واقعا نگران کننده است، ادامه داد: علیرغم اینکه به مسئولان مربوطه تذکر داده شده اما اقدام موثری به عمل نیامده است.

وی همچنین به وضعیت فضاهای آموزشی در این استان اشاره کرد و توضیح داد: در شرایطی که از فلرها و میادین نفتی این استان، روزانه صدها هزار بشکه نفت استخراج می‌شود و این مناطق از ثروت عظیمی برخوردار است اما روستاهای همان حوالی یا حواشی شهرها در خوزستان فاقد مدرسه هستند یا اگر مدرسه‌ای هم باشد در بدترین وضعیت قرار دارد و فاقد وسایل سرمایشی و گرمایشی و ملزومات آموزشی است.

آینده خوزستان، خوب نیست

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آماری که از وضعیت بازماندگان تحصیل در خوزستان بیان می‌شود، موجب نگرانی است و تقاضا داریم مسئولان فکری اساسی برای این قضیه داشته باشند؛ آینده خوزستان آینده خوبی نیست و با این روندی که پیش می‌رود روز به روز به مشکلات خوزستان اضافه می‌شود؛ نه اینکه کمتر شود.

دام وهابیت و سلفیت برای جوانان منطقه

وی بازماندگی از تحصیل را موجد آسیب‌های مختلف اجتماعی در سنین بزرگسالی دانست و توضیح داد: یک از آسیب‌ها، حمله دشمنان مذهبی است؛ آنها می‌خواهند از این خلاء اطلاعاتی و آگاهی و بیسوادی مردم و کمبود تحصیل سوء استفاده کنند و مردم را از نظر مذهبی و اعتقادی منحرف کنند.

ناصری‌نژاد ادامه داد: یکی از مشکلات جدی این منطقه، هجمه وهابیت و سلفیت است و تلاش برای جذب افراد است که روز به روز بیشترمی‌شوند و تعدادی زیادی به دام فرقه‌های ضاله می‌افتند؛ حادثه تروریستی اخیر اهواز، نمونه‌ای از آن است.

درصد حتی اندکی از سود شرکت‌های صنعتی برای تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

وی یارگیری فرقه‌های دشمن جمهوری اسلامی، فساد مالی، ضعف بنیه اقتصادی، سرقت، اعتیاد را از تبعات کمبود سواد و محرومیت از تحصیل و وضعیت پایین معیشتی دانست و درباره راهکار فوری برای نجات دانش‌آموزان از بازماندگی از تحصیل گفت: با توجه به منابع متعدد و زاینده ثروتی که در این منطقه وجود دارد همچون نفت، فولاد، نیشکر و پتروشمی‌ها، اگر هر کدام از اینها درصد حتی اندکی از سود خود را به موضوع آموزش و پرورش در استان خوزستان اختصاص دهند و هزینه‌ای را متقبل شوند، می‌توان با شناسایی خانواده‌های نیازمند به آنها در تأمین شرایط آموزش فرزندانشان کمک کرد.

ناصری‌نژاد افزود: با تعهد تأمین شرایط مالی تحصیل فرزندان و اجبار خانواده‌های آنها به فرستادن فرزندانشان به مدارس، گام بلندی برای بازگرداندن این افراد به تحصیل برداشته خواهد شد؛ ضمن آنکه ساخت مدارس، تهیه ملزومات آموزشی و ایجاد فضای مناسب برای تحصیل می‌تواند در این راستا موثر باشد.

مسئولان احساس خطر کنند

عضو مجمع نمایندگان خوزستان با هشداردهنده بودن وضعیت کنونی از مسئولان خواست پای کار بیایند و احساس مسئولیت و تعهد کنند و گام مثبتی بردارند و گفت: باید مسئولان احساس خطر کنند؛ آن این است که یکی از مشکلات خوزستان وجود مسئولان بی‌انگیزه برای کار است که حرف می‌زنند ولی در عمل انگیزه قوی برای بهبود شرایط و مقابله با این آسیب‌ها ندارند و طبیعی است که در این شرایط، تبعات اجتماعی مزمن می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی