بازدید 1650
با نشانه‌هایی از افزایش عرضه نفت خام؛

عربستان سعودی صادرات نفت خود را کاهش می‌دهد

عربستان سعودی اعلام کرد که با وجود عرضه مازاد نفت در بازارها، در ماه دسامبر صادرات نفت خود را تا نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 12 November 2018

عربستان سعودی اعلام کرد که با وجود عرضه مازاد نفت در بازارها، در ماه دسامبر صادرات نفت خود را تا نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ انگلیسی، عربستان سعودی اعلام کرد که در ماه دسامبر صادرات نفت خود را تا نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد. این اولین نشانه واضح از این است که اوپک در رویارویی با بازاری که در سال ۲۰۱۹ به عرضه بیش از حد دچار خواهد شد، کاهش تولید را آغاز می‌کند.

وزیر انرژی سعودی، خالد الفالح، دیروز قبل از آغاز اجلاس ناظران بر توافق اوپک در ابوظبی، به خبرنگاران گفت: عربستان سعودی در ماه نوامبر تولید را تقویت کرده است اما در ماه آینده صادرات را کاهش خواهد داد. سازمان کشورهای صادرکننده سوخت و سایر تولیدکنندگان نشانه‌هایی از وجود مازاد عرضه در آمریکا را مشاهده کرده‌اند، هرچند هنوز زود است در مورد کاهش تولیدات صحبت کنیم.

اگر اوپک و شرکای آن بخواهند کاهش تولید خود را برای سال ۲۰۱۹ هم تمدید کنند، عربستان سعودی نه تنها باید اعضای گروه اوپک مانند عراق را که به دنبال افزایش تولید خود است، برای این کار متقاعد کند، بلکه در همراه کردن روسیه، که تا به حال اشتیاقی برای کاهش تولید از خود نشان نداده است، هم به سختی خواهد افتاد.

هلیما کرافت، استراتژیست ارشد کالا در آربی‌سی کپیتال مارکتس، گفت: من معتقدم همه چیز به روسیه بستگی دارد. به نظر می‌رسد آنها در مورد کاهش بشکه‌های نفت روزانه خود کاملا حالت دفاعی به خود گرفته‌اند.

خالد الفالح گفت: سفارشات خرید نفت، در ماه دسامبر ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز کمتر از ماه نوامبر خواهد بود. (مشتریان نفت هر کشور یک ماه قبل برای خرید آن سفارش ثبت می‌کنند و به اصطلاح نامزدی خود را برای خرید اعلام می‌کنند تا کشور تولیدکننده بر اساس آن سطح تولید خود در آن دوره را تنظیم کند).

فالح گفت: در شرایط ایده‌آل ما علاقه‌ای به کاهش تولید نداریم. ما تنها در شرایطی تولید خود را کاهش می‌دهیم که با مازاد عرضه به صورت ماندگار روبرو شویم. ما نشانه‌هایی از این اتفاق را در بازار آمریکا مشاهده کرده‌ایم اما در بازارهای جهانی هنوز نشانه‌ای از این بابت رویت نشده است. همچنین نمی‌توان گفت که این شرایط در ۲۰۱۹ هم ادامه دارد یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل