بازدید 13745

فضای مجازی دانش آموزان را از کتابخوانی و مطالعه دور می کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فضای مجازی، دانش آموزان را از کتاب، کتاب خوانی و مطالعه دور می کند.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 11 November 2018

حبیب اله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص توزیع سیم کارت کودک و نوجوان و مشکلات ورود دانش آموزان به فضای مجازی و اثر مخرب آن در فضای کتاب خوانی و مطالعه در دوران تحصیلی آنها گفت: طرح هایی از این قبیل باید بصورت کارشناسی شده وارد سیستم آموزشی کشور علی الخصوص در آموزش و پرورش شود.

آسیب های فضای مجازی از منافع آن برای دانش آموزان بیشتر است

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفتن این جمله که این طرح از اساس ایراد دارد، صحیح نیست ولی آنچه مشهود است بطور قطع ضرر های این طرح از منفعت های آن بیشتر است؛ زیرا سبب خواهد شد که بیشتر وقت دانش آموزان صرف فضای مجازی شود و نخواهد گذاشت که دانش آموز با کتاب و کتاب خوانی انس بگیرد و آن را از فضای مطالعه دور خواهد کرد.

فضای مجازی برای دانش آموزان افت تحصیلی به همراه خواهد داشت

وی ادامه داد: البته فضای مجازی منافعی هم دارد ولی در دوره دانش آموزی به مطالعات و کتاب خوانی دانش آموزان ضرر وارد می کند و بدلیل عدم آموزش صحیح استفاده از فضای مجازی توسط مدارس و خانواده ها، بیشتر دانش آموزان وقت های خود را در فضای مجازی می گذرانند و بدین سبب باعث افت تحصیلی و باعث کاهش بازدهی آنها در محیط های آموزشی خواهد شد.

لزوم آموزش های صحیح برای استفاده درست از فضای مجازی برای دانش آموزان

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: آموزش و پرورش باید در خصوص استفاده از فضای مجازی توسط دانش آموزان فرهنگ سازی صحیح صورت دهد؛ زیرا با مشاهده به وضعیت کنونی، شرایط آموزش و پرورش و دانش آموزان مهیا برای این طرح نیست زیرا در کشورهای پیشرفته، دانش آموزان را درگیر فضای مجازی نمی کنند؛ چراکه از آسیب ها ومضرات آن آگاه هستند.

هر طرحی قبل از ورود به آموزش و پرورش کارشناسی شده باشد

دهمرده گفت: باید پذیرفت که برای انجام هر ایده و طرح در آموزش و پرورش، باید از تمام جوانب آن طرح و و ایده کارشناسی شده باشد که زیرا سیستم آموزشی در آموزش و پرورش بسیار حساس و مهم است و انجام طرح های کارشناسی نشده بطور قطع به دانش آموزان و درس آنها آسیب وارد خواهد کرد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش و مدارس باید تلاش کنند بجای اینکه دانش آموزان را به فضای مجازی بکشانند، فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه را در مدارس ترویج دهند؛ زیرا معدل کاری در اجرای شدن این طرح خوب نیست ؛ بنابراین باید برای انجام این طرح فکر و کار کارشناسی شده صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار