بازدید 2587

مدیریت بحران قانون جامع و متولی ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دود ناهماهنگی دستگاه ها در مدیریت بحران نباید به چشم مردم برود، گفت: سازمان مدیریت بحران از توان مالی و قدرت اجرایی مناسب برای مقابله با بحران‌ها برخوردار نیست .
کد خبر: ۸۵۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 11 November 2018

عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بزرگترین مشکل کشور در حوزه مدیریت بحران را عدم هماهنگی دستگاه‌ها و نبود فرماندهی واحد دانست و گفت: باید سازمانی واحدی برای مدیریت بحران در نظرگرفته شود تا بتوان تمامی مسئولیت‌ها، فرمان‌ها، راهبری‌ها و سیاستگزاری‌ها این حوزه را به آن محول کرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران از توان مالی و قدرت اجرایی و خدماتی مناسب برای مقابله با بحران‌ها برخوردار نیست، افزود: سازمان مدیریت بحران نمی تواند راهبردی مناسب را داشته باشد البته هر چند قانون مدیریت بحران بارها مورد بازنگری قرار گرفته اما متاسفانه خروجی مناسب نداشته است.

قانون مدیریت بحران باید جامع باشد تا ساختار مدیریت بحران کارآمد شود
ایران جزو 10 کشور بحران‌خیز دنیا است بنابراین قانون مدیریت بحران باید جامع باشد تا ساختار مدیریت بحران کارآمد شود

وی با بیان اینکه قانون مدیریت بحران کارآمد و جامع نیست، یادآور شد: با توجه به اینکه ایران جزو 10 کشور بحران و حادثه خیز دنیا است و حوادثی مانند زلزله، سیل، طوفان و فرونشست آن را تهدید می کند بنابراین قانون مدیریت بحران باید جامع باشد تا ساختار مدیریت بحران کارآمد شود.

سازمان مدیریت بحران باید از وزارت کشور جدا و به سازمانی مستقل تبدیل شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران باید از وزارت کشور جدا و به سازمانی مستقل تبدیل شود، گفت: بی شک با مستقل شدن سازمان مدیریت بحران سرعت عمل آن در مدیریت حوادث و بحران ها افزایش می‌یابد و اگر این سازمان تحت نظر وزیر کشور، معاون اول رییس جمهور یا رییس‌جمهور به فعالیت خود ادامه دهد می توان به مقابله مناسب با بحران ها امیدوار بود.

حسین زاده افزود: با این اقدام بودجه به درستی و به صورت کامل تخصیص می‌یابد؛ اگر اداره کل مدیریت بحران در استان‌ها نیز پیش از رخداد بحران ها و حوادث برنامه ریزی های مناسب و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند خسارات ناشی از بحران ها به حداقل خواهد رسید.

نبود سامانه مدیریتی جامع در حوزه مدیریت بحران در کشور به معضلی عمده تبدیل شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نبود سامانه مدیریتی جامع در حوزه مدیریت بحران در کشور به معضلی عمده تبدیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه در زلزله 5.2 ریشتری تهران موازی کاری دستگاه ها به چشم می خورد و هماهنگی مناسب میان دستگاه های اجرایی وجود نداشت.

دود ناهماهنگی دستگاه های اجرایی در زمان بحران به چشم مردم می رود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی شک نابسمانی دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران مشکلات زیادی را برای حادثه و آسیب دیدگان به وجود خواهد آورد و دود این ناهماهنگی به چشم مردم می رود در این رابطه نیاز است هماهنگی مناسب میان آنها ایجاد شود تا در زمان بحران به صورت هماهنگ عمل کنند نه اینکه با راهبردهای انفعالی برای مردم دردسرساز شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی