بازدید 4187

دیدار یک مقام وزارت خارجه آمریکا با عادل الجبیر

کد خبر: ۸۴۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 08 November 2018

ناتان سلز هماهنگ کننده وزارت امور خارجه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی تازه ترین رویدادهای منطقه خاورمیانه و مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفر ناتان سلز به عربستان دومین دیدار یک مقام ارشد آمریکایی به ریاض از زمان آغاز بحران مربوط به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه است. بر اساس گزارش منابع خبری، ناتان سلز روز چهارشنبه در ریاض با عادل الجبیر دیدار کرد.

در این دیدار مهمترین مسائل و رویدادها در منطقه خاورمیانه و ادامه همکاری میان واشنگتن و ریاض در زمینه مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار گرفت. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اواسط ماه اکتبر با سفر به ریاض با مقامات عربستان درباره قتل جمال خاشقجی گفتگو کرده بود. چهار روز پس از سفر پمپئو به ریاض مقامات سعودی به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کردند.

مقامات عربستان سعودی در تاریخ 20 نوامبر، به قتل جمال خاشقجی در داخل کنسولگری اذغان و ادعا کردند این اتفاق در حین مشاجره و درگیری در کسنولگری رخ داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل