بازدید 12217
یک استاد دانشگاه:

افزایش قیمت خودرو به نفع مردم است!

کد خبر: ۸۴۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 06 November 2018

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به لزوم تعدیل منطقی قیمت خودرو، گفت: در شرایط فعلی نمی توان از خودروسازان انتظار عدم تغییر قیمت را داشت.

شهرام آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت افزایش قیمت خودرو گفت: تحولات اقتصادی صورت پذیرفته طی ماه های گذشته در کشور نقش به سزایی در افزایش قیمت انواع کالا، خدمات و رشد تورم در بازار داشته است و بی شک در بازاری که شاهد افزایش ۱۰ الی ۵۰ درصدی قیمت کلیه محصولات هستیم نمی توانیم از خودروسازان انتظار عدم اعمال تغییرات قیمتی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و سایر هزینه های تحمیلی به خودروسازان، نباید آنها را مجبور به ثابت نگاه داشتن قیمت های خود کرده و در مقابل باید خودرو با قیمتی متعادل با شرایط بازار به مصرف کنندگان عرضه گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی تولید خودروی با کیفیت و استاندارد را حاصل افزایش کارشناسی شده قیمت ها دانست و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه ، قطعات وارداتی و ممانعت از رشد قیمت خودرو موجب می شود که ضرر و زیان خودروسازان به قطعه سازان تحمیل شده و آنها برای جبران اقدام به کاهش کیفیت مواد اولیه کنند و با ساده سازی و حذف برخی آپشن ها سطح استاندارد را تنزل داده و مشتریان متضرر گردند.

آزادی با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت گذاری خودرو از جانب شورای رقابت گفت: سطح بدهی خودروسازان به سیستم بانکی، قطعه سازان و پیمانکاران افزایش یافته است و چنانچه خودروسازان داخلی نتوانند با قیمت فعلی در بازار دوام بیاورند و به تعهدات معوقه خود جامع عمل بپوشانند، قطعا در معرض ورشکستگی قرار خواهند گرفت، لذا بهترین راهکار نظارت و حمایت دولت از خودروسازان و ایجاد تعادل در قیمت ها بر اساس شرایط بازار است تا خودروسازان بتوانند توان مالی خود را تقویت کرده و سطح تکنولوژی خود را افزایش دهند.

وی در پایان تاکید کرد: شورای رقابت برای جلوگیری از ضرر مردم باید از روش دستوری خود برای قیمت گذاری صرف نظر کرده و مانند گذشته غیرکارشناسانه عمل نکند و در مقابل باید برای خودروسازان در قبال افزایش قیمت تعهداتی ایجاد کرد تا برنامه های خود را نسبت به افزایش کیفیت و تکنولوژی ارائه دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۶
نه عزیزم. یه ایرانی باید تا آخر عمر دنبال پول یک ماشین بدرد نخور ایرانی و خونه ای توی آسمون بدوه و سرش رو بلند نکنه .
آخه پراید یا پزو از 6-7 میلیون الان قیمت کارخونه اش حداقل 5 برابر شده ولی چه اپشنی و چه ایمنی اضافه شده که با گرانتر کردن دوباره باز ایمنتر بشن؟... از ابتدای امسال 40 میلیون نقد پول داشتم و میخواستم فقط جهت مصرف شخصی یه خودرو بخرم اونقدر دبه دراورد ایرانخودرو و اونقدر بامبول دراورد که اخرش مجبور شدم 206 39 میلیونی رو ثبت نام کنم و الان باید 43 میلیون موقع تحویل تسویه کنم.تاره به اونم راضی نیست و این ماه قرار بود تحویل بده که نداد.حالا انتظار داری یه خودرو 39 میلیونی چند بهمون بفروشن؟!...
بیش از ۳۰ سال حمایت شدن و الان نتیجه این شده!!! راستی ماشین شما چی هست استاد؟!!
خخخخخخ
همه ای گرانیها به نفع مردم است هرکی هرکالائی را دارد بفروشد دیگر قدرت خریدآن را ندارد من ماندن ،چگونه به نفع مردم است قضاوت با شما
بله. ما سالهاست که میخوایم ماشین بخریم. ولی به دلیل گرونی نتونستیم. الان هم با گرانتر شدن حتما به نفعمون خواهد بود!!!!!!!!! این استاد دانشگاه خودشون هم با اتوبوس جابجا میشن یا با ماشین شخصی؟
پراید صد میلیونی حق مسلم ماست!!!!
اشکالی ندارد ولی در اینصورت بایست هزینه های گمرکی خودروهای خارجی که بصورت ناجوانمردانه افزایش یافته به ۲۰ درصد تقلیل یابد
اولا درامد مردم چقدر هست که پراید 6 ملیونی رو با قیمتی بالاتر از 22 میلیون بخرند؟
ثانیا ایا این خودروهای به اصطلاح تولید داخل چه خدماتی ارائه میدن و چه کیفیتی دارند که با این قیمت عرضه میشن؟
ثالثا قبلا از جبر نیروی انتظامی برای جلوگیری از شماره گذاری خودروهای فاقد ابمنی خبر نداشتید که بی اثر بود؟ منتظر قول هستید؟
رابعا چرا مردم باید فدای ی مجموعه بی ثمر در برابر خودروهای بروز دنیا باشن؟
افزایش قیمت خودرو به نفع مردم است! !!!!
اگر خودروسازها بدهی دارند مثل خیلی از کارخانجات اعلام ور شکستگی کنند چگونه است در طول این سال ها و با گرفتن هزینه های گزاف از مردم نتوانسته اند پولدار شوند؟
دولت اگر که به فکر مردم هست اجازه بدهند خودروهای کارکرده 2014 به بالا وارد کشور شوند با همین تعرفه واردات
خدا را گواه می گیرم هزار برابر کیفیت یک خودروی کارکرده خارجی بهتر از خودرو صفر تولید داخل هست
ملت در هر حال همیشه بیچاره است!
ایشان درست می گویند، همه کالاها بالا رفته است، خودرو هم باید بالا برود ولی باید اول گفت نسبت به چه قیمتی؟؟؟ آیا قیمت قبلی درست بوده؟ الان داریم به قیمت خودروهای مناسب دنیا می رسیم و کیفیت هیچ!!!!
با هزینه پایین ایران باز قیمت نزدیک خودروهای خوب دنیا و باز زیان!!!!!
امروز فرداست که دنا را بکنند ۲۰۰ میلیون.
بدون رادیو و زاپاس و فندک.
خوب چرا فقط گران شدن به نفع مردم است .دولت حقوق مردم را هم 400 درصد اضافه کند .مالیات هارا کم کند . اخه با جیب خالی چطور می گویید فقط همه چیز باید گران شود .مردم بیچاره و بدبخت شده اند و به خاک سیاه نشسته اند . بعد شما می گویید گرانی به نفع مردم است
دقیقا همینطوره. چون با گرانی کمتر میخرند و در نتیجه کمتر کشته و مجروح میدهیم. البته این فقط در مورد ساخت داخل مصداق دارد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر