بازدید 3025

وزارت کار با حساسیت بیشتری بر بکارگیری اتباع بیگانه نظارت کند

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس گفت: باید برای ورود مهاجران غیر مجاز حساسیت و دقت بیشتری صورت بگیرد از طرفی افراد بی هویت و غیر مجازی که در داخل کشور قرار دارند را شناسایی و به کشور های خودشان برگردانیم.
کد خبر: ۸۴۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 05 November 2018

علی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت اشتغال روستا‌های مرزی گفت: متاسفانه بخشی از مشاغل ایران توسط اتباع بیگانه بویژه مردم افغان اشتغال شده است. ما باید برای ورود مهاجران غیر مجاز حساسیت و دقت بیشتری انجام دهیم ضمن اینکه افراد بی هویت و غیر قانونی که در داخل کشور قرار دارند را شناسایی و به کشور های خودشان برگردانیم.

وزارت کار با حساسیت بیشتری بر بکارگیری اتباع بیگانه نظارت کند

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کار و وزارت کشور باید دقت و نظارتی بیشتری بروی مشاغل و به کارگیری غیر مجاز نیروهای اتباع بیگانه و غیر مجاز داشته باشند. خلا نظارتی باعث می‌شود بخش زیادی از فرصت های شغلی جوانان کشور خودمان را از دست بدهیم. در شرایط کنونی فرصت شغلی یکی از اولویت‌های مسئولان کشور بوده چرا که این موضوع بی تردید از علت‌های اصلی تورم و بیکاری است.

متاسفانه مرزهای کشور ما در شرایط بسیار خاص و ویژه ای قرار دارد به همین دلیل موفق نشده ایم اهرم‌ها و راهکار‌ها و برنامه های مناسبی در این راستا ارائه کنیم

عدم موفقیت کشور در برنامه ریزی مناسب جهت کنترل ورود و خروج اتباع بیگانه

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با اقدامت مربوط به خروج اتباع غیر مجاز و ممنوعیت بکارگیری در مشاغل مختلف اظهار کرد: اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در استان‌ها و شهرستان‌ها موضوع اشتغال، ورود و خروج اتباع را پیگیری می‌کنند. اما متاسفانه مرزهای کشور ما در شرایط بسیار خاص و ویژه ای قرار دارد به همین دلیل موفق نشده ایم اهرم‌ها و راهکار‌ها و برنامه های مناسبی در این راستا ارائه کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از اتباع خارجی عرصه را بر کارگران ایرانی تنگ کرده است
آیا پرداخت حق بیمه اتباع بیگانه توسط کارفرمایان قانونی است؟

 

بازارهای مرزی کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت بازارهای مرزی کشور گفت: بازارها و گذرهای مرزی کشور در حال حاضر فعال بوده اما متاسفانه بنا به شرایط مختلف فعالیت مطلوبی که شایسته نظام ، دولت و مردم باشد ندارد. این بازارها باید توانمندی برآورده کردن تمامی نیازهای مردم در زمینه واردات و صادرات محصولات را داشته باشند. اگر گسترش فعالیت بازارهای مرزی نیازمند مصوبات مجلس است ، مجلس هیچ کمکی را دریغ نخواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل