بازدید 14678
۹
جنگ تهیه‌کنندگان و بازیگران بالا گرفت؛

انتقاد سیدمحمود رضوی به حامیان پانته‌آ بهرام

کد خبر: ۸۴۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۳ 05 November 2018

خبرآنلاین نوشت: سیدمحمود رضوی با انتشار توییتی از حمایت همه جانبه بازیگران از پانته‌آ بهرام انتقاد کرد و زیر سوال بردن تهیه‌کنندگان را امری غیراخلاقی دانست.
سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما، با انتقاد از حمایت بازیگران از پانته‌آ بهرام در توییتی نوشت: «تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون سالهاست از نداشتن نظام جامع تهیه‌کنندگی که تثبیت کننده موقعیت کارفرمایی آنها در حوزه فعالیت‌شان باشد رنج می‌برند ،سال‌ها انرژی بزرگان صنوف تهیه‌کنندگی صرف اختلافات درون صنفی شد و نتیجه آن تضعیف نقش و جایگاه تهیه‌کننده در سینماست.
آقای ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال پربیننده «دلدادگان»، از تهیه‌کنندگان خوشنام و خوش حساب و موفق است که کارنامه موفق و قابل اتکایی در سریال‌سازی داشته و دارد و توانست در این اوضاع سخت مالی سیما و برآوردهای غیرمنطقی آن، یک تیم خوب و حرفه‌ای را دور هم جمع کند.
امروز به بهانه حمایت از همکارمان سرکار خانم پانته‌آ بهرام، برخی دوستان بازیگر، خواسته یا ناخواسته یک تهیه‌کننده خوب سیما و سینما و سازمان صدا وسیما را زیر سوال برده‌اند که به قطع امری غیراخلاقی، قبیح و زشت است.
خوبی‌ها و هنرمندی سرکار خانم بهرام سرجای خود، کسی نمی‌تواند منکر هنرمندی ایشان باشد، اما عدم حضور هر یک از عوامل به هر دلیل و علتی و ناتمام گذاشتن یک فیلم یا سریال و نادیده گرفتن زحمات یک گروه بزرگ کم لطفی در حق تمام گروه است، مخصوصا وقتی با یک تهیه کننده قدیمی و خوش حساب طرف باشید.
عذر بدتر از گناه کمپین ⁩راه انداختن برای حمایت از یک عمل اشتباه است، حتما کسی منکر پرداخت حق و حقوق افراد نیست اما آیا این حقوق یک‌طرفه است؟ یا حقوقی برای ⁧تهیه‌کننده ⁩ و سازمان صدا و سیما هم وجود دارد؟ وقتی به یک ماجرا نقد می‌کنیم هر دو طرف ماجرا را ببینیم.
وجود صنف واحد و قدرتمند تهیه‌کنندگی و نظام کارفرمایی یقینا می‌تواند از به وجود آمدن این حاشیه‌ها جلوگیری کند، با تشکیل صنف واحد تهیه‌کنندگی وتصویب و ابلاغ نظام‌نامه تهیه‌کنندگی و اتحاد بین تهیه‌کنندگان شاهد رفتارهای اینچنینی نخواهیم بود.»
روز گذشته جمع زیادی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار پست‌هایی در صفحات‌شان در فضای مجازی ضمن انتقاد از رویه تهیه‌کنندگان، در ماجرای اختلاف ایجاد شده میان عوامل سریال «دلدادگان» و پانته‌آ بهرام از این بازیگر حمایت کردند.

انتقاد سیدمحمود رضوی به حامیان پانته‌آ بهرام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
چرا پول آنها را نمی‌دهید تا اینجور آبرو تون نرود و هم فیلم چنان ضایع شد که همه مسخره می‌کردند؟
کارگردان اگر برای فیلمش و مخاطبینش ارزش قائل باشد نباید بگذارد چنین اتفاقاتی پیش بیاد و فوری مسئله را حل میکند
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
احسنت به این تهیه کننده
بقول ایشون تهیه کنندگان بیشتر از همه واقف به مشکلات تولیدند خوب چرا مشکلات را در قراردادها لحاظ نمی کنند ؟ تا هنرپیشه ها تکلیف خودشان را بدانند بالاخره یک قرار داد یک پایانی داره تا ابد نمی شه معطل ماند که امروز و فردا و یک ماه و دو ماه بعضا سالها از تاریخ قرارداد بگذره و دستمزدی پرداخت نشه اگر مشکلی در این رابطه هست در خوشبینانه ترین حالت از ضعف و نداشتن اگاهی تهیه کننده است چون این مشکلات سالهاست وجود داره ولی تهیه کنندگان موقع بستن قرارداد یک حرف می زنند موقع کار یک جور
ماکیاول می گوید : اگر کسی پدرش توسط فردی به قتل برسد خانوتده مقتول ممکن است رضایت بدهند .ولی اگر شخصی بدهی داشته باشید هیچوقت گذشت نخواهد شد.
حالا جناب رضوی شما که می دانی ارزش پول دیروز برابر با پول امروز نیست چرا تهیه کننده طبق قوائد نسبت به پرداخت اقدام نمی کند .
اصلا جور دیگر قرارداد ببندیم و کل مجموعه یک فیلم را در درآمد فیلم بعد از فروش بر مبنای مدت بازی گری پرداخت نماییم.
معمولا کارفرمایان از پرداخت ها به هر دلیل اجتناب می کنند تا با دستمزد ها ولو یک روز بیشتر کار کنند . و گناه آنها اینجا است
تهیه کننده ها انگار نمیدونن اسمشون تهیه کننده هست و این یه سرمایه گزاری هست !!!!! بقیه عوامل رو در سرمایه گزاریشون شریک میکنن بدون اینکه در سودش شریک باشند . وظیقه ات پرداخت دستمزد هست
من بعنوان یک شهروند از خانم بهرامی حمایت میکنم
باید دست مزد طبق قرار پرداخت شود هیچ توجیهی قابل قبول نیست .
این خانم به همه بینندگان سریال هم بی احترامی کرده که چند ماه پیگیر این سریال بوده اند . هیج عذری برای کار زشت ایشان پذیرفته نیست. باید از مردم عذر خواهی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
عذر خواهی اول باید صدا و سیما بکنه که به تعهدات مالی عمل نکرده و همچنین سریال را قبل از تموم شدنش پخش کرده دوم تهیه کننده که مطابق برنامه کار فیلمبرداری را تموم نکرده و سرمایه گذاریش بدون مطالعه کافی بود
جناب رضوی اگه همه توانایی دیدن و شنیدن حرفهایی هر دو طرف دعوا را داشته باشند از حجم این همه مشکلات و مشاجرات کاسته می شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار