بازدید 6551

تکذیب کشف اسکلت حسن صباح در الموت

اسکلت کشف شده در امامزاده روستای خشکچال با توجه به اندازه اسکلت و شواهد موجود متعلق به یک کودک خردسال است.
کد خبر: ۸۴۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 04 November 2018

اسکلت کشف شده در امامزاده روستای خشکچال با توجه به اندازه اسکلت و شواهد موجود متعلق به یک کودک خردسال است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیر پایگاه تاریخی الموت و سرپرست کاوش در امامزاده منسوب به سپهسالار در روستای خشکچال الموت شرقی گفت: با توجه به شرایط نامناسبی که این اسکلت در آن قرار داشته دچار پوسیدگی و تخریب شده و شناسایی کامل آن امکان پذیر نیست.
حمیده چوبک افزود: برای حفاظت از اسکلت و جلوگیری از تخریب بیشتر، بقایای جسد جمع آوری و پس از مستندنگاری به پایگاه الموت منتقل شد تا مطالعات تکمیلی توسط متخصصان استخوان شناسی انجام شود.
او اضافه کرد: همچنین در کاوش‌های انجام شده در این محل، قطعات شکسته کاشی و سفالینه‌های دوره سلجوقی و صفوی به دست آمد.
به گفته چوبک کاوش‌ها در امامزاده خشکچال برای دستیابی به نتایج علمی و تاریخی جدید در آن و شناسائی محدوده عرصه همچنان ادامه دارد.
او اضافه کرد: هرچند به نظر می‌رسد در یورش‌های مکرر مغول آثار آرامگاه حسن صباح و جانشینان وی از بین رفته باشد، اما با توجه به مطالعات داده‎های تاریخی آرامگاه حسن صباح در جایی دیگر مفروض است که کاوش‌های آینده منطقه الموت آن را مشخص خواهد کرد.
طی چند روز اخیر عکس‌ها و خبر‌هایی در شبکه‌های مجازی درباره “امامزاده سپهسالار” در روستای خشکچال و انتساب این زیارتگاه به آرامگاه حسن صباح منتشر شده بود.
بنای منسوب به “امامزاده حسن سپهسالار “در ۷۰۰ متری ضلع شمال شرقی روستای خشکچال و در فاصله هفت کیلومتری قلعه الموت (حسن صباح) واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها