بازدید 2559

انبوه‌سازان تهران وادار به مدرسه‌سازی شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تفکر رفاه‌زدگی در پایتخت مانع از تخصص اعتبارات لازم برای بازسازی مدارس تهران شده است، گفت: انبوه‌سازان تهران وادار شوند در کنار برج مسکونی یا تجاری مدرسه‌سازی کنند.
کد خبر: ۸۴۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 03 November 2018

داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه مدارس استان تهران در آستانه سه شیفته شدن هستند و تهران به 1200 مدرسه 10 کلاسه نیاز دارد، گفت: میانگین جمعیت هر کلاس در مدارس استان تهران 32 دانش‌آموز است، در حالی که این میانگین در شهرستان‌ها صرفا 24 دانش‌آموز می‌شود که این نشان از انبوه مهاجرت به تهران و شهرستان‌های آن و افزایش روزافزون جمعیت این شهر دارد.

تفکر رفاه‌زدگی در پایتخت مانع از تخصص اعتبارات لازم برای بازسازی مدارس تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نگاه که پایتخت در بسیاری امور امکانات بیشتری از دیگر شهرها دارد سبب شده اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته نشود و این مسئله فرسودگی و کمبود مدارس و مراکز آموزشی را به دنبال داشته است.
داود محمدی نماینده تهران

خیرین از وضعیت مدارس تهران بی‌اطلاع هستند

وی با بیان اینکه میانگین فرسودگی مدارس تهران از کشور بسیار بالاتر است، افزود: به تازگی جلساتی میان نمایندگان مجلس و دولت با خیرین به منظور آگاه کردن آن‌ها از وضعیت مدارس تهران برگزار شده است چراکه این افراد به دلیل عدم اطلاع تمام توان خود را در دیگر شهرها گذاشته بودند در حالی که مدارس تهران وضعیت به مراتبط بدتری دارند، ضمن آنکه آموزش و پرورش باید بتوانند سرمایه خیرین را مدیریت کرده و ان را به مناطق ضروری‌تر در ساخت و ساز مدرسه سوق دهد.
تغییر کاربری بسیاری از ساختمان‌ها در تهران می‌تواند یکی دیگر از مسیرها برای حل مشکل مدارس فرسوده این کلان شهر باشد.

تغییر کاربری بسیاری از ساختمان‌ها در تهران در راستای افزایش فضاهای آموزشی

محمدی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس به شدت کیفیت را پایین می‌آورد، اضافه کرد: تغییر کاربری بسیاری از ساختمان‌ها در تهران می‌تواند یکی دیگر از مسیرها برای حل این مشکل باشد.

انبوه‌سازان تهران وادار به مدرسه‌سازی شوند

محمدی همچنین اشاره کرد: انبوه‌سازان تهران باید وادار شوند در کنار برج مسکونی یا تجاری، پاساژ و... مدرسه‌سازی نیز کنند و این مهم باید توسط شهرداری پیگیری و مجوزها در صورت اقدام به ساخت مدرسه ارائه شود.

آموزش و پرورش سهمی از مالیات‌ها و عوارض ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بتواند سهم خود را از عوارض شهرداری وصول کند این در حالی است که از مالیات‌ها مبلغی به آموزش و پرورش نمی‌رسد، اظهار کرد: 30 درصد مدارس کشور و 50 درصد در تهران فرسوده هستند و در بازدیدهای نمایندگان کمیسیون آموزش از مدارس شهرستان‌های اطراف مانند ری، پردیس و چهاردانگه محرز شد؛ شرایط فیزیکی مدارس در رده استان‌های کم‌برخوردار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل